نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت افتتاح شد

به گزارش مجله خزرکوه، خانه نوآوری و صادرات فناوری به نام شعبه مرکزی خانه های نوآوری و فناوری در کشورهای هدف صادراتی، با دستور حسن روحانی رییس جمهوری در محل نمایشگاه بین المللی تهران کار خود را آغاز کرد.

نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت افتتاح شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران،یکی از اهداف بلندمدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی این چند سال، توسعه بازار جهانی شرکت های دانش بنیان و خلاق بود و برای تحقق این هدف راه کارهای مختلفی اجرایی کرده است. یکی از این کارها، ایجاد خانه های نوآوری و صادرات فناوری است که در دیگر کشورها راه اندازی شده است تا محلی شود برای ورود محصولات فناورانه ایرانی به بازارهای جهانی.

این خانه ها با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشورهای کنیا، سوریه، چین و روسیه ایجاد شده اند و امروز شعبه مرکزیآن که هاب این مراکز است زیر نظر معاونت علمی و فناوری در تهران دایر شده است.

هدف چیست؟

هدف از راه اندازی خانه های نوآوری و صادرات فناوری در کشورهای مختلف، ایجاد شبکه ای از مراکز ارائه خدمات جهت توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است. همچنین از دیگر اهداف معین شده برای این کار می توان به ارتقای زیرساخت های سخت افزاری تجاری سازی و صادرات فناوری های دانش بنیان از قبیل شوروم کالاها و دستاوردهای دانش بنیان و خلاق، تامین فضای کار اختصاصی، فضای کار اشتراکی و اتاق های جلسات رودررو، ارائه خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، اخذ استانداردها و مجوزهای فروش، حمایت از توسعه بازار خارجی شرکت های دانش بنیان در کنار توسعه بازار داخلی و به کارگیری و تعامل موثر با کارگزاران صادراتی، شرکت های مدیریت صادرات و EMCها اشاره کرد.

تسهیل فرآیند صادرات شرکت های دانش بنیان و خلاق، شتابدهی توسعه بازار بین المللی و معرفی توانمندی تولیدات داخلی در بازارهای بین المللی هم ماموریتی است که برای این خانه ها تعریف شده است.

ماموریت خانه نوآوری و صادرات فناوری

خانه نوآوری و صادرات فناوری تهران در پی پذیرش هیات های خارجی و معرفی محصولات، برگزاری رویدادها و نشستهای تخصصی و رودرو صادراتی با مشتریان خارجی و ارائه خدمات تجاری سازی صادراتی به شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

این خانه در 3500 متر مربع در سه طبقه راه اندازی شده است و 400 شرکت با 800 محصول در آن حضور دارند. محصولاتی در حوزه ماشین آلات و تجهیزات، برق و مخابرات، حمل و نقل، آب و انرژی، کشاورزی و صنایع غذایی، خانه و شهر هوشمند، مواد پیشرفته، صنایع فلزی، تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت، سیمولاتورها، صنایع خلاق شامل آی تی و نرم افزار، انیمیشن، صنایع دستی، گیم و اسباب بازی و سایر صنایع فرهنگی.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1284

به "نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید