نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان شروع بکار کرد

به گزارش مجله خزرکوه، محمود وفایی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به صنایع دستی بی نظیر استان کرمان اظهار کرد: کرمان از این نظر بسیار غنی بوده و استان های شاخص کشور به شمار می آید.

نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان شروع بکار کرد

وی از شروع بکار نهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران در استان کرمان از روز گذشته اطلاع داد و اضافه کرد: این نمایشگاه که تا 23 بهمن ماه دایر خواهد بود فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت های دیار کریمان در زمینه صنایع دستی است.

وفایی با اشاره به اینکه صنایع دستی 30 استان در 140 غرفه به نمایش گذاشته می گردد، اضافه کرد: 50 غرفه به صنعتگران برتر کرمان و 90 غرفه به صنعتگران سایر استان های اختصاص پیدا نموده است.

وی معرفی و یاری به فروش آثار صنعتگران را از جمله مهم ترین اهداف این نمایشگاه دانست و گفت: سعی داریم با چنین برنامه هایی صنعت گران را مورد حمایت قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان توضیح داد: این نمایشگاه در محل سایت دائمی نمایشگاه بین المللی جنوبشرق در حال برگزاری است.

وی توجه به صنایع دستی و بازاریابی برای هنرهای سنتی را از جمله اولویت های میراث فرهنگی دانست و یادآور شد: این امر منجر به رهایی از اقتصاد وابسته به نفت می گردد و در واقع حرکت در راستا اقتصاد مقاومتی است.

وفایی با اشاره به توجه ویژه گردشگران به صنایع دستی، گفت: همچنین توجه به این حوزه در برطرف مشکل بیکاری نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 397

به "نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان شروع بکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان شروع بکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید