طرفداران شیخ زکزاکی راه پیمایی کردند

به گزارش مجله خزرکوه، شماری از طرفداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه با راهپیمایی در مرکز این کشور آزادی سریع وی و همسر ایشان را خواهان شدند.

طرفداران شیخ زکزاکی راه پیمایی کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه باردیگر با حضور در بعضی منطقه ها مرکز این کشور آزادی، فوری و بدون قید شرط وی و همسر ایشان را از زندان خواهان شدند.

به گزارش دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی، شماری از طرفداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در منطقه های از آبوجا مرکز نیجریه تظاهرات کردند.

حاضران در این تظاهرات از جمله بانوان و جوانان با در دست داشتن تصاویری از شیخ زکزاکی، خواهان آزادی سریع و بدون قید شرط رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر ایشان شدند.

چندی قبل سهیلا زکزاکی فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، از وخیم بودن حال والدینش به علت اهمال پزشکی اطلاع داد و گفته بود که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به علت محرومیت از مراقبت های پزشکی و درمانی شرایط سلامتی آنها وخیم تر شده است.

شیخ زکزاکی از آذر 1394 با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در استان کادونا در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه، زینت ابراهیم همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان های بین المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می نمایند. سازمان عفو بین الملل هم اوایل اردیبهشت 1395 گزارش داد که ارتش نیجریه مرتکب کشتار شیعیان، دفن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت شده است. نیروهای امنیتی نیجریه بارها در گذشته به تجمع طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی حمله کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1301

به "طرفداران شیخ زکزاکی راه پیمایی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرفداران شیخ زکزاکی راه پیمایی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید