ورزش همگانی، اهرمی برای سلامت بانوان در جامعه

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران/زنجان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تاکید نمود: یکی از رویکردهای اصلی این وزارتخانه، اهتمام به ورزش همگانی برای سلامت بانوان در جامعه است.

ورزش همگانی، اهرمی برای سلامت بانوان در جامعه

مهین فرهادی زاد ظهر امروز در نشست با روسا و نواب روسای هیئت های ورزشی استان زنجان ضمن تبریک به مناسب فرا رسیدن ایام الله دهه فجر از بانوان به عنوان اقشاری که در توسعه جامعه نقش ارزنده ای دارند، یاد کرد و گفت: بی شک همه ما به تاثیرات حضور بانوان در عرصه ورزش مطلع هستیم و یکی از مهم ترین تاثیرات آن، ایجاد نشاط و سلامتی در جامعه است که این خود باعث می گردد نیروی مولد و تاثیرگزار در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اگر زمینه ورزش کردن برای بانوان را فراهیم کنیم، این امر باعث می گردد تا مقوله ورزش در بین خانواده ها به یک فرهنگ متعالی تبدیل گردد، اضافه نمود: معتقدیم برای اینکه بتوان زمینه ورزش کردن برای بانوان را فراهم کرد، باید ابتدا به ساکن نسبت به تعادل بخشی بین فعالیت مردان و زنان در جامعه اقدام کنیم و فراموش نکنیم که وجود مادران سالم به لحاظ جسمانی، باعث پرورش نسل درخشان خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه بانوان فارغ از مسئولیت های حساسی که در درون خانواده دارند، باید بتوانند ظرفیت های و استعدادهای خود را در جامعه و در قالب فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی نیز نشان دهند، توضیح داد: بانوان همیشه در عرصه های مختلف نشان داده اند که جزو اقشار تاثیرگزار جامعه به شمار می فرایند، از این معتقدیم حمایت از این قشر باید با قوت بیشتری تداوم داشته باشد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با یادآوری اینکه حضور موثر بانوان ایرانی در عرصه های ملی و بین المللی ورزشی حاکی از توانمندی بالای این قشر در این حوزه دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه اهمیت حضور زنان در عرصه ورزش به دلیل تغییر سبک زندگی در برهه کنونی بیش از گذشته است، به همین خاطر کوشش خواهیم کرد برای پیشرفت روزافزون بانوان در این عرصه، از وجود مربیان خارجی نیز بهره بگیریم.

فرهادی زاد یکی از برنامه های موثر در رفع کردن مسائل جسمانی بانوان را اجرای طرح سنجش ساختار قامتی زنان دانست و اظهار کرد: این طرح باید به درستی به اجر گذاشته گردد، لذا اجرای این طرح با شیوه های نوین، یکی از موضوعاتی است که امروز در زمینه اجرای مناسب طرح سنجش ساختار قامتی زنان مورد تاکید بوده و کوشش داریم این فرایند مناسب ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بانوان برای حضوری مستمر در عرصه ورزش احتیاج به همراهی دارند و باید سالن های ورزشی مناسب در اختیار بانوان قرار گیرد، بیان نمود: آنچه که امروز در عرصه ورزش بانوان بیش از پیش احساس می گردد، ارتقای دانش فنی و تخصصی آن ها است، به همین خاطر بانوان ورزشکار برای اینکه بتوانند نسبت به ارتقای سطح فنی و تخصصی خود اقدام نمایند، می توانند حتی در کلاس آقایان حضور داشته باشند.

این مسئول با یادآوری اینکه تا زمانی که نتوانیم زمینه مناسبی و زیرساخت های استانداردی را برای ورزش کردن بانوان در اختیار آن ها قرار ندهیم، این قشر قادر به بروز استعدادهای خود نخواهند بود، اضافه نمود: با وجود اینکه این وزارتخانه نیز با مسائل زیادی از جمله دغدغه های حوزه منابع اقتصادی دست به گریبان است اما معتقدیم این مسائل نباید باعث گردد که در حوزه ورزش بانوان کم کاری کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه از افتتاح 300پروژه ورزشی طی ایام الله دهه مبارک فجر اطلاع داد و اعلام کرد: خوشبختانه در سال های اخیر اهتمام خوبی به ورزش بانوان اجرا شده است که نمونه شاخص این امر، اختصاص نزدیک به 70 درصد سالن های ورزشی برای بانوان است که به صورت مشترک با آقایان مورد استفاده قرار می گرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 294

به "ورزش همگانی، اهرمی برای سلامت بانوان در جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش همگانی، اهرمی برای سلامت بانوان در جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید