سرانجام بازسازی آب انبار مسجد میر بروجرد

به گزارش مجله خزرکوه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، انتها بازسازی آب انبار مسجد میر بروجرد صورت گرفت.

سرانجام بازسازی آب انبار مسجد میر بروجرد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حجت اله یارمحمدی اظهار کرد: پس از یک دوره طولانی توقف، فصل دیگری از بازسازی آب انبار مسجد میر به خاتمه رسید.

وی توضیح داد: بدلیل عدم تأمین منابع اقتصادی پس از دو دوره بازسازی و بازآفرینی این عنصر ارزشمند تاریخی فصل جدیدی از بازسازی که شامل ادامه بازسازی و باززنده سازی طاق و تویزه های فروریخته سقف آب انبار، بازسازی و تکمیل بام این بنا به وسیله پیمانکار ذیصلاح در مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اظهار داشت: آب انبار گذر مسجد میر بروجرد تنها آب انبار منفرد به جامانده از این دسته از عناصر تاریخی است که مربوط به دوران قاجاریه و با شماره 2074 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

یارمحمدی اضافه نمود: کار بازسازی بناهای تاریخی کاری مستمر بوده و براساس اولویت بناهای در معرض خطر عملیات نجات بخشی و استحکام بخشی آنها ادامه دارد.

وی بیان نمود: بازسازی و نگهداری از بناهای تاریخی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است و براساس اولویت بناهایی دارای موقعیت اضطراری بهسازی و بازسازی می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان را 400 اثر مطرح کرد و اضافه نمود: تا به امروز 200 اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده است.

یارمحمدی اظهار کرد: تا به امروز در بروجرد دو میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1242

به "سرانجام بازسازی آب انبار مسجد میر بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام بازسازی آب انبار مسجد میر بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید