پلمب 75 واحد صنفی متخلف در مشهد

به گزارش مجله خزرکوه، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد : در 10 روز آخر آبان 75 واحد صنفی به علت رعایت نکردن محدودیت های کرونایی پلمب شدند.

پلمب 75 واحد صنفی متخلف در مشهد

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، امیر دلداری اضافه کرد : در این مدت 33 هزار و 790 فقره بازرسی در قالب گشت مشترک با 10 دستگاه نظارتی در شهر مشهد انجام شد که منجر به صدور هزار و 608 اخطار کتبی و تنظیم 306 فرم جریمه شد.

وی ادامه داد : از امروز براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت مشاغل گروه های 2، سه و چهار در شهر های دارای شرایط قرمز از نظر شیوع این ویروس ممنوع است که در این زمینه در شهر مشهد به جز واحد های عرضه مایحتاج ضروری مردم و واحد های خدماتی در بخش های مختلف، باقی صنوف مجاز به فعالیت نیستند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: نانوایی ها، سوپرمارکتها، فروشندگان میوه و سبزی، مواد پروتئینی، تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی و شوینده، عینک سازان، فروشندگان گیاهان دارویی، فروشگاه های زنجیره ای، همچنین واحد های خدماتی شامل خشکشویی ها، واحد های تعمیر خودرو، الکترومکانیک و تلفن همراه، فروشندگان لوازم خانگی، رایانه، مصالح ساختمانی، لوله و پروفیل، شوفاژ و تهویه، لوله بازکنی و قفل و کلیدسازی، آهنگران و صنوفی که در بخش ارایه خدمات و تعمیرات هستند، مجاز به فعالیت بدون محدودیت هستند.

وی اضافه کرد : فروشندگان لوازم آرایشی ، خرازی ها ، فروشندگان کتاب و لوازم تحریر، فرش و موکت، بستنی و فالوده، پوشاک و فروش فیلم و عکس، مبل و صندلی، دوچرخه و موتورسیکلت، تایپ و تکثیر، مشاورین املاک و فروشندگانی از این دست که جزو مشاغل گروه 2 و سه محسوب می شوند، ممنوعیت فعالیت دارند و اگر این واحد ها در فروشگاه های زنجیره ای نیز مستقر باشند، فعالیت آن ها همچنان ممنوع است.

دلداری ادامه داد: در این مدت رستوران ها، پیتزافروشی ها، سفره خانه های سنتی، آبمیوه فروشی ها باید به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند و فعالیت پاساژ ها و مجتمع های تجاری ممنوع است.

وی گفت: بخش حمل و نقل درون شهری از قبیل آژانس ها، چاپخانه ها، فروشندگان جراید، ارایه دهندگان کرایه فیلم و کافی نت ها مجاز به فعالیت هستند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد اضافه کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا هر دو هفته یکبار شرایط شهر ها را از نظر میزان شیوع بیماری کووید 19 بررسی و آن ها را در دسته های سیاه، قرمز، نارنجی، زرد و سفید قرار می دهد که هم اینک براساس این تقسیم بندی مشهد در شرایط قرمز واقع شده است.

دلداری گفت: صنوفی که در دو هفته آینده مجاز به فعالیت هستند باید پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و کد کی. یو. آر را گرفته باشند و در صورت رعایت نکردن این موارد از فعالیت آن ها جلوگیری خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 879

به "پلمب 75 واحد صنفی متخلف در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب 75 واحد صنفی متخلف در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید