چگونه در مسافرت از اینترنت وای فای مطمئن استفاده کنیم؟

به گزارش مجله خزرکوه، به گفته ماریان مریت (Marian Merritt)، مسئول امنیت اینترنت شرکت نورتون (Norton) دو خطری که هنگام استفاده از وای فای، با آن روبه رو هستید مسیریابی حرکات اینترنتی شما یا فریب دادن شما از طریق استفاده از هات اسپات تقلبی است که به صورت رایگان پیشنهاد می گردد یا اسم متقاعد کننده ای دارد. در هر دو مرود یک هکر می تواند تمام رمزها، ایمیل ها، شبکه های اجتماعی، حساب بانکی، اسناد و چیزهای دیگر را ببیند. ما چند راه چاره را برای در امان ماندن از هکرها به شما پیشنهاد می کنیم.

چگونه در مسافرت از اینترنت وای فای مطمئن استفاده کنیم؟

اگر شما هم از بابت هزینه های زیاد اینترنت رومینگ در خارج از کشور نگران هستید شاید وسوسه انگیز باشد که از یک وای فای برای گشت و گذار در اینترنت و چک کردن ایمیل ها بهره ببرید. اما همه ما می دانیم که نباید با استفاده از وای فای عمومی رایگان مثلا در پارک، برای انجام کارهای بانکی استفاده کرد؛ همچنان که ممکن است حتی سرویس هایی که بابتشان پول پرداخت می کنیم و به وسیله رمز محافظت می گردد نیز ما را در خطر قرار دهد که شامل وای فای هتل و کافی شاپ و فرودگاه نیز می گردد. همچنین خیلی از کاربران با احتیاط از کامپیوترهایشان استفاده می نمایند در حالی که گوشی و تبلت هایشان را بدون محافظ قرار می دهند، پدیده ای که جیمز لین (James Lyne)، توسعه دهنده امنیت نرم افزاری بریتانیایی، آن را مجموعه آسیب ناپدیری تلفن های همراه می نامد.

سیستم امنیتی تلفن هوشمند خود را تنظیم کنید. وقتی از وای فای استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید. همچنین از قلم نیاندازید که دستگاهتان، مخصوصا اگر اندروید است، در مقابل بدافزار ها آسیب پذیر است. Norton، ESET و Sophos همگی اپ های امنیتی خوبی را به شما پیشنهاد می نمایند.

از پسووردهای طولانی و پیچیده بهره ببرید. کاری کنید که پسوردتان برای هک شدن مشکل باشد و تا جایی که ممکن است از پسورد های مشترک برای چند حساب اجتناب کنید که اگر هکر یکی از آن ها را پیدا کرد نتواند به دیگر حساب ها هم دسترسی داشته باشد. اگر مشکل فراموش کردن پسورد دارید، از یک اپ مدیریت پسوورد بهره ببرید. لین، اپ های 1Password و Lastpass را پیشنهاد می دهد.

مطمئن شوید که شبکه ای که به آن وصل هستید قانونی و کدگذاری شده باشد. فکر نکنید که یک هات اسپات فقط به این دلیل که اسم قانع نماینده ای دارد واقعی است. اگر شما در یک هتل یا کافه هستید از مدیریت برای تایید نام هات اسپات و اینکه رمزگذاری شده است، سوال کنید. وقتی که آنلاین هستید به وسیله پسوند Https از شبکه های کدگذاری شده استفده کنید.

از شبکه خصوصی مجازی (VPN) بهره ببرید. حتی اگر به شبکه ای که به وسیله پسورد محافظت می گردد وصل هستید باز هم احتمال اینکه کسی در حال رصد کردن حرکت شما در اینترنت باشد، هست. برای اطمینان کامل از یک VPN که صرفا برای شما است بهره ببرید. بوینگو (Boingo) سرویس VPN های خوبی را با طرح های پرداختی مختلف عرضه می نماید که به شما اجازه می دهد تا به بیش از 500,000 هات اسپات جهانی وصل شوید. سرویس امنیتی جدید Norton hotspot privacy نیز به شما این مکان را می دهد تا به وسیله یک کانکشن امن از اینترنت بهره ببرید.

یک بسته اینترنتی بخرید. به عنوان یک قانون اصلی، داده های همراه شما امن است. دو شرکت AT&T و Verizon اخیرا بسته های اینترنی رومینگ مناسیی را پیشنهاد داده اند تا بتوانید در خارج از کشور هم با هزینه های کمتر، از داده های همراه بهره ببرید. در سال 2011 از هر 10 کاربر 1 نفر و در سال 2012 از هر 6 کاربر یک نفر گزارش هک شدن حساب اجتماعی خود را داده است.

منبع : کجارو

منبع: تریپ
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 408

به "چگونه در مسافرت از اینترنت وای فای مطمئن استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در مسافرت از اینترنت وای فای مطمئن استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید