کابینه دولت کانادا ترمیم شد

به گزارش مجله خزرکوه، منابع سیاسی اعلام کردند استیفن هارپر ، نخست وزیر کانادا در کوشش برای بازگرداندن وجهه دولت محافظه کار خود که با رسوایی مربوط به استفاده اعضا از وجوه دولتی برای امور شخصی رو به رو است ، روز دوشنبه کابینه خود را ترمیم می نماید.

کابینه دولت کانادا ترمیم شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، یکی از مقامات حزب محافظه کار کانادا گفت : تغییرات اساسی در ترکیب دولت ایجاد شد.

وی گفت دولت جدید متشکل از وزیران جوان تر، شماری بیشتر از زنان و شخصیت های باتجربه خواهد بود. هم اکنون دست کم 15 تن از اعضای کابینه کانادا که متشکل از 37 وزیر است، 60 ساله یا بالای 60 سال هستند.

در بخشی از این تغییرات ، کریس الکساندر سفیر سابق کانادا در افغانستان، وزیر شهروندی و مهاجرت و جیسون کنی مسئول وزارت خانه اشتغال معین شده است.

شلی گلاوز افسر سابق پلیس در سمت ریاست وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته و جیمز مور وزیر قبلی این وزارت خانه، به وزارت صنعت می رود .لازم به ذکر است در میان وزرای کابینه هارپر 12 زن حضور دارند.

محافظه کاران راست میانه کانادا- که تا اکتبر 2015 انتخاباتی در پیش نخواهند داشت- از ماه مه که دو تن از اعضای سنا به علت استفاده از وجوه کلان دولتی برای امور شخصی وادار به خروج از حزب شدند، موضعی دفاعی در پیش گرفته اند.

این رسوایی موجب کاهش محبوبیت این حزب شد ؛ حزبی که اوایل سال 2006 با وعده تقویت حس مسئولیت پذیری به قدرت رسید.

آخرین اخبار دنیا را اینجا بخوانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 466

به "کابینه دولت کانادا ترمیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینه دولت کانادا ترمیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید