کفشی هوشمند برای جلوگیری از خستگی پزشکان و پرستاران

به گزارش مجله خزرکوه، یکی از عامل های ابتلای بیشتر پزشکان و پرستاران به کمردرد و مسائل اسکلتی، ایستادن آنها برای بازه های زمانی طولانی در محل کار است.

کفشی هوشمند برای جلوگیری از خستگی پزشکان و پرستاران

به گزارش خبرنگار ، کمپانی مشهور نایک به تازگی کفشی به نام Air Zoom Pulse فراوری نموده است که می تواند برای برطرف خستگی پزشکان و پرستاران که ساعت های طولانی در شیفت کاری به سر می برند و به طور دائم باید مراقب بیماران باشند مورد استفاده قرار گیرد.

این کفش دارای یک کفی لاستیکی مازاد، روکش پلاستیکی و میزان کشش مناسب است که برای افرادی که ساعت های طولانی می ایستند و تحرک کافی ندارند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کفش Air Zoom Pulse دارای قابلیت ارتجاعی است و می تواند مانند یک کوسن افزایش حجم پیدا کند و به این ترتیب سبب کاهش خستگی پای پزشکان و پرستاران می گردد.

شرکت نایک زمان ارائه این کفش به بازار های بین المللی را در دسامبر سال میلادی جاری و با قیمتی نامشخص اعلام نموده است، هرچند البسه و کفش های مشابه آن حدود 100 پوند قیمت گذاری شده اند.

از جمله ویژگی های این کفش دارا بودن روکشی محافظتی برای جلوگیری از آلوده شدن به انواع مایعات است و هم نوعی کفی ویژه برای جلوگیری از سُر خوردن و حرکت آسان روی سطوح لغزنده محیط های بیمارستانی و مراکز درمانی دارند.

فناوری جدیدی که شما را از بوی بد پا خلاص می نماید

بنا بر مطالعه های اجرا شده پرستاران به طور متوسط در زمان شیفت خود بین 5 الی 8 کیلومتر حرکت می نمایند و طی یک شیفت 12 ساعته کمتر از یک ساعت می نشینند که این خود یکی از دلایل خستگی شدید کادر درمانی، بالا رفتن احتمال خطای پزشکی و ابتلای آنها به انواع بیماری های جسمی و روانی است.

بیشتر کارکنان بخش پزشکی و بهداشت و درمان در زمان حضور در محل کار کفش های سبک، راحت، بیشتر به رنگ سپید و با قابلیت شست وشو مورد استفاده قرار می دهند تا فشار کمتری بر ستون فقرات آنها وارد و از انتشار میکروب و آلودگی ها جلوگیری گردد.

استفاده از کفش های پلاستیکی مورد علاقه همه تیم پزشکی نیست و به همین دلیل نایک نسل جدیدی از کفش ها با رعایت کلیه استاندارد ها را برای پزشکان و پرستاران طراحی نموده است.

کفی قابل ارتجاع این کفش به آسانی از طریق کاربر قابل تنظیم است و پزشک یا پرستار در هر زمان می تواند آن را به گونه دلخواه خود تنظیم کند.

استفاده آزمایشی از این کفش در بیمارستان بچه ها OHSU Doernbecher Childrens Hospital درپورتلند، اورگان اجرا شده است و با استفاده از آن پزشکان می توانند سلامت مطلوبی درحین کار داشته باشند.

منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 99

به "کفشی هوشمند برای جلوگیری از خستگی پزشکان و پرستاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفشی هوشمند برای جلوگیری از خستگی پزشکان و پرستاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید