5 آبشار زیبا در اطراف تهران برای گریزی کوتاه از زندگی شهری

به گزارش مجله خزرکوه، شهر تهران با وجود ترافیک و شلوغی های شهری، دارای طبیعت های زیبا و آبشارهای دیدنی در اطراف خود است که امکان فرار از شلوغی شهر و استراحت در فضای سبز و آرامش بخش را فراهم می نمایند. در این بین آبشارهای متعددی نیز در اطراف تهران وجود دارد که با زیبایی خیره نماینده، فضای سرسبز و آب و هوای پاک و مطبوع مسافران طبیعت را به سوی خود می کشانند.

5 آبشار زیبا در اطراف تهران برای گریزی کوتاه از زندگی شهری

در این گزارش برترین آبشارهای دیدنی اطراف تهران معرفی می گردد.

1- آبشارهای پارک ملی لار

پارک ملی لار که تقریباً در 70 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است، چندین آبشار خیره نماینده را در خود جای داده است که فرار آرامی از شلوغی شهر ارائه می دهد. یکی از برجسته ترین آبشارهای این پارک، آبشار لار است که به زیبایی در میان چشم انداز ها زیبا آبشار شده است. سفر به آبشار شما را به وسیله مسیرهای پرپیچ وخم مزین به پوشش گیاهی سرسبز می برد و آن را به سفری لذت بخش برای علاقه مندان به طبیعت تبدیل می نماید.

2- آبشار شهرستانک

آبشار شهرستانک که در شمال تهران قرار گرفته است، گوهر پنهانی است که برای ساکنان شهری که در پی استراحت از گرمای تابستان هستند، خلوتگاهی باطراوت است. این آبشار مجذوب نماینده که در میان تپه های سرسبز و زمین های صخره ای قرار گرفته است، با آبشارهای ملایم و محیط بکر خود بازدیدنمایندگان را مجذوب خود می نماید.

برای رسیدن به آبشار شهرستانک، ماجراجویان می توانند از میان مسیرهای جنگلی سرسبز که به پایه آبشار منتهی می شوند، پیاده روی خوش چشم انداز ای را شروع نمایند. در طول مسیر، با چشم انداز ها پانوراما از چشم انداز ها اطراف روبرو خواهید شد که پر از فضای سرسبز و گل های وحشی پر جنب وجوش است. چه در پی یک پیک نیک آرام باشید و چه در پی یک پس زمینه چشم انداز برای عکاسی باشید، آبشار شهرستانک نوید یک گردش خاطره انگیز را برای دوستداران طبیعت می دهد.

3- آبشار عباس آباد

آبشار عباس آباد که در روستای زیبای عباس آباد در حومه تهران واقع شده است، یک جاذبه طبیعی فریبنده است که با زیبایی باشکوه خود بازدیدنمایندگان را مجذوب خود می نماید. این آبشار خیره نماینده که در میان رشته کوه های البرز قرار گرفته است، از ارتفاع تقریبی 15 متری آبشار می یابد و چشم انداز ای مسحورنماینده را در پس زمینه صخره های ناهموار و شاخ و برگ های انبوه ایجاد می نماید.

دسترسی به آبشار عباس آباد شامل پیاده روی معتدل به وسیله مسیرهای دیدنی است که مسیر خود را از میان روستا و کوه های اطراف می پیچد. در طول مسیر، کوهنوردان با چشم انداز ها خیره نماینده از دره سرسبز پایین و قله های سر به فلک کشیده در بالا پذیرایی می شوند. هنگامی که به آبشار رسیدند، بازدیدنمایندگان می توانند در محیطی آرام استراحت نمایند و از صدای آرامش بخش آبشار لذت ببرند.

4- آبشار جاجرود

آبشار جاجرود که در دره جاجرود در 50 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است مکانی پنهان است که با زیبایی بکر و محیط آرام خود مسافران را به خود جذب می نماید. این آبشار خوش چشم انداز که به وسیله فضای سبز سرسبز و صخره های ناهموار احاطه شده است، یک فرار باطراوت از شلوغی شهری را ارائه می دهد.

برای رسیدن به آبشار جاجرود، بازدیدنمایندگان می توانند پیاده روی آرامی را در مسیرهای دیدنی که در میان دره می پیچند، شروع نمایند. در طول مسیر، با جویبارهای مجذوب نماینده، چمنزارهای سرسبز و چشم انداز ها خیره نماینده از چشم انداز ها اطراف روبرو خواهید شد. چه در پی ماجراجویی باشید و چه در پی آرامش باشید، آبشار جاجرود یک تجربه فراموش نشدنی را در میان شکوه طبیعت نوید می دهد.

5- آبشار ورجین

آبشار ورجین واقع در روستای دیدنی ورجین، در حومه تهران، یک شگفتی طبیعی گیرا است که اقامتگاهی آرام را برای گردشگران فراهم می نماید. این آبشار باشکوه که از ارتفاع تقریبی 30 متری به زیبایی پایین می ریزد، چشم انداز ای مسحورنماینده را در پس زمینه صخره های بلند و جنگل های سرسبز ایجاد می نماید.

برای رسیدن به آبشار ورجین، بازدیدنمایندگان می توانند پیاده روی خوش چشم انداز را از میان روستای مجذوب نماینده و کوه های اطراف شروع نمایند. در طول مسیر، با چشم انداز ها زیبا، کلبه های عجیب وغریب و چشم انداز ها پانوراما از کوه های البرز روبرو خواهید شد. همان طور که به آبشار نزدیک می شوید، صدای آبشار هوا را پر می نماید و محیطی آرام را ایجاد می نماید که آرامش و تفکر را فرامی خواند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1403 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1855

به "5 آبشار زیبا در اطراف تهران برای گریزی کوتاه از زندگی شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 آبشار زیبا در اطراف تهران برای گریزی کوتاه از زندگی شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید