تور ارمنستان ارزان: جمهوری آذربایجان پنج نظامی ارمنستان را آزاد کرد

به گزارش مجله خزرکوه، خبرگزاری خبرنگاران- کمیسیون دولتی اسرای جنگی، گروگان ها و مفقودان جمهوری آذربایجان از آزادی و تحویل پنج نظامی اسیر ارمنستانی به ایروان اطلاع داد.

تور ارمنستان ارزان: جمهوری آذربایجان پنج نظامی ارمنستان را آزاد کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، در پی ملاقات اخیر سران باکو و ایروان در نشست سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع در سن پترزبورگ، پنج نظامی ارمنستانی آزاد شدند.

یک نهاد دولتی در جمهوری آذربایجان اعلام نمود که باکو پنج نظامی اسیر ارمنستانی را آزاد کرد و آنها را به ایروان تحویل داد.

به گزارش روزنامه ینی شفق، کمیسیون دولتی اسرای جنگی، گروگان ها و مفقودان جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه (دیروز) اعلام نمود، پنج نظامی ارمنستانی که 16 نوامبر (25 آبان) دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

بنا بر اعلام این نهاد دولتی در باکو، این نظامیان ارمنستانی در جریان درگیری ها در منطقه مرزی کلبجر در قره باغ کوهستانی دستگیر شده بودند.

بنا بر گزارش روزنامه ترکیه ای ینی شفق، جمهوری آذربایجان طی دو ماه اخیر 21 نظامی اسیر ارمنستانی را آزاد و به ایروان مسترد نموده است.

اقدام جمهوری آذربایجان در آزادی پنج نظامی ارمنستانی دو روز بعد از ملاقات الهام علی اف رئیس جمهور جمهور این کشور با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در روسیه انجام شد.

علی اف و پاشینیان روز دوشنبه هفته جاری در نشست سران سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع به میزبانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سن پترزبورگ شرکت نموده و یک ملاقات غیر رسمی با هم داشتند.

ملاقات اخیر سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی اجرا شده که رایزنی ها و تحرکات برای حل تنش ها و اختلافات بین این دو کشور همسایه همچنان در جریان است.

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ 44 روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد.

به رغم آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل معین مرز و دادن جاده و گذرگاه های ارتباطی حل نشده است

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1456

به "تور ارمنستان ارزان: جمهوری آذربایجان پنج نظامی ارمنستان را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: جمهوری آذربایجان پنج نظامی ارمنستان را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید