خاطرات طاهری از محضر بزرگان ادبیات معاصر کتاب شد

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، فرهاد طاهری در این کتاب خاطراتی را از عباس زریاب خویی، محمدعلی اسلامی ندوشن، سیدمحمد دبیرسیاقی، پرویز اتابکی، عبدالمحمد آیتی، سیدجعفر شهیدی، مظاهر مصفا، احسان اشراقی، فتح الله مجتبایی و محمدرضا شفیعی ذکر نموده است. بعلاوه از وقایع و اشخاصی تأثیرگذار و دریادمانده سخن به میان آورده است.

خاطرات طاهری از محضر بزرگان ادبیات معاصر کتاب شد

فرهاد طاهری (متولد 1347) نویسنده و پژوهشگر تاریخ فرهنگ معاصر ایران است که در دانشگاه تهران و در رشته زبان و ادبیات فارسی تحصیل نموده و حوزه مطالعات وی زبان فارسی و ویرایش، تحولات فرهنگ معاصر و پژوهش در احوال شخصیت های فرهنگی تأثیرگذار معاصر است.

این اثر را می توان از نوع ادبی خاطره نگاری دانست؛ شیوه نوشتاری نویسنده، ساده و روان است و یکی از ویژگی هایی که این کتاب را منحصر به فرد نموده ، جزئی نگری است. درواقع آن چیزی که در خاطره نویسی اهمیت فراوانی دارد، نوشتن جز ء به جزء وقایع است که آن را خواندنی می نماید.

خاطره نویسی هم مانند سایر انواع ادبی مزایایی دارد. از جمله موجب تقویت حافظه می گردد و بعلاوه می تواند تمرین خوبی برای نوشتن باشد.

خاطره ای تأثیرگذار است که خواننده بتواند خود را در آن شرایط و زمان و مکان تصور کند و به واقعی بودن آن پی ببرد. در کتاب خاطرات هرکجا هم شما به زنده بودن قلم نویسنده و سبک رئالیستی او پی خواهید برد. نویسنده به خوبی شخصیت های کتاب خود را از ویژگی های ظاهری گرفته تا ویژگی های رفتاری آنالیز می نماید.

نشر اریش اخیرا کتاب خاطرات هرکجا را در 248 صفحه و بهای 248 صفحه عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1835

به "خاطرات طاهری از محضر بزرگان ادبیات معاصر کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطرات طاهری از محضر بزرگان ادبیات معاصر کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید