خبرنگاران نانو ماسک ضد ویروس کرونا در اراک طراحی و فراوری شد

به گزارش مجله خزرکوه، اراک - خبرنگاران - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی گفت: نانو ماسک ضد ویروس کرونا با ماندگاری 30 روز در اراک طراحی و فراوری شد.

خبرنگاران نانو ماسک ضد ویروس کرونا در اراک طراحی و فراوری شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

دکترمهدی رئوفی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران اضافه نمود: دانش فراوری این نانو ماسک در اراک حاصل شده است و این محصول برای مصون سازی افراد علیه شمار زیادی از ویروس ها به ویژه کرونا و آنفلوآنزا کاربرد دارد.

وی گفت: این نانو ماسک در لایه های پنج و هفت عددی طراحی شده که پنج لایه ای آن بدون فیلتر و و هفت لایه ای آن با فیلتر است.

این عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک گفت: در تمام لایه ها نانو ذرات اضافه شده تا هنگام تنفس هوای آلوده وارد دستگاه تنفسی نگردد و در صورتی که فرد آلوده باشد ویروس با برخورد به ماسک غیرفعال می گردد.

دکتر رئوفی اضافه نمود: ابعاد نانو ذرات در این ماسک 10 تا 30 نانو متر پیش بینی شده است که چربی دور ویروس کرونا را از بین می برد و آن را غیرفعال می نماید.

وی با باین اینکه این محصول توسط شرکت دانش بنیان فراوری می گردد، گفت: این کالا بهداشتی اکنون در نظرآباد کرج درحال فراوری و عرضه به بازار با قیمت هر عدد 300 هزار ریال است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 882

به "خبرنگاران نانو ماسک ضد ویروس کرونا در اراک طراحی و فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نانو ماسک ضد ویروس کرونا در اراک طراحی و فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید