خبر خوب درباره واکسن چینی ها

به گزارش مجله خزرکوه، شیوع ویروس کرونا در شرایطی در سراسر دنیا وارد فاز تازه ای شده است که نظریه جهش این ویروس جدی تر از هر زمانی مطرح می گردد.

خبر خوب درباره واکسن چینی ها

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ، در حالی که بر اساس برآوردها جهش این ویروس به سمت بیشتری مسری شدن آن بوده آخرین اخبار مربوط به کرونا را در رسانه های معتبر دنیا مرور می کنیم:

*موارد ابتلا به کرونا در بریتانیا به صورت روزانه 40 درصد افزایش یافته است. بالاترین تعداد ابتلا در یک روز برای این کشور در هفته اخیر تعداد 22 هزار و 961 مورد بوده است.

*در میان آمار و ارقام مربوط به مرگ و میر ناشی از کرونا بیشتر نام کشورهایی همانند آمریکا، برزیل و هند مطرح است اما تحقیقات اخیر نشان داده که کشور کوچک و اروپایی بلژیک یکی از متضررترین کشورها در این زمینه است. تحقیقات در رابطه با میزان مرگ و میر به نسبت هر 100 هزار نفر جمعیت نشان می دهد بلژیک بدترین آمار را دارد. از هر 100 هزار نفر جمعیت در این کشور 86.8 نفر فوت نموده اند. اسپانیا با 65 مورد فوتی و بریتانیا با 62.6 مورد فوتی به ازای هر 100 هزار نفر در رده های بعدی بدترین آمار قرار گرفته اند.

* اطلاعات جدیدتر حاکی از آن است که اقلیت های قومی دو برابر بیشتر از سفیدپوستان در بریتانیا به دلیل زندگی در مناطق محروم و نوع کار به کام مرگ ناشی از کرونا فرو می فرایند. چنین یافته های مشابهی برای آمریکا هم وجود دارد.

به هر حال طبق مطالعات متعدد افراد سیاه پوست ، آسیایی و اقلیت قومی (BAME) بیشترین آسیب را از این بیماری دریافت می نمایند. بعضی از مقالات علمی اولیه حاکی از آن است که افزایش میزان خطر در میان اقلیت ها با افزایش نرخ بیماری زمینه ای زمینه ای یا اختلاف ژنتیکی افزایش یافته است.

* امید به ساخت واکسن کرونا از سوی چینی ها دوباره تقویت شد.

بدن هر داوطلب با واکسن شرکت دولتی (سینوفارم) Sinopharm ، آنتی بادی هایی علیه ویروس کرونا ایجاد می نماید.

از نظر تئوری این امر از ابتلا به ویروس در آینده محافظت می نماید یا حداقل از ابتلا به یک بیماری شدید محافظت می نماید. اما این هنوز توسط دانشمندان ثابت نشده استم آنها فقط کمتر از هزار شرکت نماینده را واکسیناسیون نموده اند . با این حال گویا خبرهای خوبی در راه است.

*در میان کشورهای اروپایی انگار فقط سوئد است که وارد موج دوم کرونا نشده. این کشور چندان قوانین مربوط به قرنطینه را هم اعمال ننموده است و شهفرایندان نیز از مدیریت دولت متبوعشان رضایت کامل دارند.

*دانشمندان دانشگاه آکسفورد پیروز به ساخت کیتی شده اند که در پنج دقیقه جواب کرونا را می دهد. این کیت تشخیص کرونا قابل استفاده در فرودگاه ها و اداره ها است.

*مردان آمریکایی بدترین افراد در مواجهه با کرونا هستند. با اینکه ایالات متحده آمریکا عظیم ترین مرکز دنیای کرونا به شمار می رود اما بسیاری از شهفرایندان این کشور ساده ترین پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند. تحقیقات جالبی نشان داده است که از هر چهار مرد سفید پوست جوان آمریکایی یک نفر دست های خود را به هیچ عنوان نمی شوید حتی اگر با دست جلوی عطسه و سرفه خود را گرفته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 805

به "خبر خوب درباره واکسن چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب درباره واکسن چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید