درخواست اپوزیسیون بلاروس از سازمان ملل

به گزارش مجله خزرکوه، ایسنا نوشت: رهبر اپوزیسیون بلاروس از سازمان ملل خواست تا آنچه اقدامات سرکوب گرایانه رئیس جمهوری بلاروس علیه معترضانی خواند که وی را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته متهم می نمایند، محکوم کند.

درخواست اپوزیسیون بلاروس از سازمان ملل

به نقل از خبرگزاری رویترز، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس در جریان سخنرانی در جلسه غیررسمی شورای امنیت که روز آدینه به صورت مجازی برگزار گردید، همچنین از سازمان ملل خواست تا یک هیات ناظر بین المللی به بلاروس اعزام کند و گفت: کمیسیون حقوق بشر باید نشست ویژه ای را درخصوص شرایط حقوق بشر در این کشور برگزار کند.

وی همچنین از جامعه بین الملل خواست تا علیه افرادی که مسئول نقض های انتخاباتی و جنایت علیه بشریت هستند، تحریم هایی اعمال کند.

سوتلانا تیخانوفسکایا در نخستین درخواست خود برای مداخله بین المللی در این بحران گفت: ما مردم بلاروس به یاری سازمان ملل احتیاج داریم تا نقض های فاحش حقوق بشر و بی اعتنایی بدبینانه به منزلت و شرافت انسانی را متوقف کنیم.

وی اضافه نمود: ما از سازمان ملل می خواهیم تا استفاده افراطی از قوه قهریه توسط سرویس های امنیتی بلاروس علیه معترضان را محکوم کند.

رهبر اپوزیسیون بلاروس از ویلنیوس، پایتخت لیتوانی در این نشست سخنرانی کرد؛ جایی که وی پس از شروع اقدامات سرکوب گرایانه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس به آنجا فرار کرد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 743

به "درخواست اپوزیسیون بلاروس از سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اپوزیسیون بلاروس از سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید