مجلس ونزوئلا، اخراج نماینده اتحادیه اروپا را خواهان شد

به گزارش مجله خزرکوه، مجلس ونزوئلا در پاسخ به اقدام جدید اتحادیه اروپا در تحریم شماری از مقام های این کشور، اخراج ایسابِل بریهانت نماینده این نهاد از ونزوئلا را از دولت خواهان شد.

مجلس ونزوئلا، اخراج نماینده اتحادیه اروپا را خواهان شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری افه، مجلس ونزوئلا که به دنبال پیروزی حزب سوسیالیست ها در انتخابات اخیر با جنبش تحت حمایت رئیس جمهوری چپگرا، نیکلاس مادورو راهنمایی می گردد در حالی این درخواست را بیان کرد که اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا در راستای اهداف واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین، پیشتر (ژوئن 2020) نیز دولت کاراکاس را برآن داشت تا نماینده اتحادیه را اخراج کند. تصمیمی که مادورو از آن صرف نظر کرد.

مادورو در آن موقع تأکید کرد که اگر سران اروپایی به ونزوئلا احترام نمی گذارند، باید این کشور را ترک نمایند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای مشترک 19 مقام دیگر دولت ونزوئلا را در فهرست تحریم های این اتحادیه قرار داد.

به گزارش تارنمای اتحادیه اروپا، این تحریم ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی افرادی می گردد که ادعا می گردد ارزش های دمکراسی و حقوق بشر را در این کشور تضعیف نموده اند. به این ترتیب مجموعا 55 مقام ونزوئلا در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند.

دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا مدعی شده اند که این تحریم ها با هدف تضعیف نظام نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا وضع شده است و هدف آن ضربه زدن به مردم ونزوئلا نیست.

در این بیانیه ادعا شده است: افرادی که به فهرست تحریم ها اضافه شده اند، مسئول تضعیف حقوق رای دهندگان، فعالیت مجلس ملی، نقض جدی حقوق بشر و آزادی در این کشور بوده اند.

نِد پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم اروپا در تحریم 19 مقام دولت ونزوئلا استقبال کرد و آن را پیامی واحد برای بازگرداندن دموکراسی در آن کشور دانست.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1052

به "مجلس ونزوئلا، اخراج نماینده اتحادیه اروپا را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس ونزوئلا، اخراج نماینده اتحادیه اروپا را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید