درمان ترش کردن معده چگونه است؟

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران : شما می توانید سه سوته مشکل ترش کردن معده را درمان کنید.

درمان ترش کردن معده چگونه است؟

ترش کردن معده در بسیاری از افراد شایع است. درمان این مشکل گوارشی را در ادامه بخوانید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر حسین روازاده متخصص طب سنتی گفت: عموما مسائل ترش کردن معده به دلیل سردی عارض شده به معده می باشد که جهت برطرف اورژانسی عارضه و درد حاصل از ترش کردن معده توصیه می گردد از جوش شیرین که متاسفانه امروز بد نام شده است.

وی اضافه نمود: برای این کار به محضی که احساس کردید معده شما می خواهد ترش کند باید یک نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف استکان آب خنک حل کنید و بخورید.

این متخصص طب سنتی گفت: چون جوش شیرین یک باز محسوب می گردد و ترشی از اسید است، وقتی آن ها با هم ترکیب شوند تبدیل به آب و نمک می گردند و احساس ترش کردن، برطرف خواهد شد و معده سالم می ماند.

جوش شیرین درمان ترش کردن معده است؟

وی با توجه به اینکه جوش شیرین درمان دلیل مشکل اصلی نیست، توضیح داد: جوش شیرین درمان علامتی محسوب می گردد یعنی علامت مشکل شما که ترش کردن معده است را موقتا برطرف می نماید. بعلاوه با خوب جویدن غذا و پرهیز از مصرف نوشیدنی و آب وسط غذا و بعد از آن و پرهیز از مصرف کیک، کلوچه و بیسکویت به برطرف مشکل معده خود بپردازند.

خوراکی های مفید برای برطرف سردی معده

دکتر روازاده خاطر نشان کرد: توصیه می گردد برای برطرف سردی معده هرگز چای نخورید، شربت زنجبیل و عسل هفته ای دو یا سه بار حتما خورده گردد و هیچوقت غذای خام به همراه پخته میل نکنید، مدتی(حدود 1 ماه) نیز از خوردن مواد خام و لیمو عمانی و ترشیجات و میوه ها خصوصا مرکبات خودداری کنید و عسل بیشتر بخورید.

منبع: رکنا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1476

به "درمان ترش کردن معده چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان ترش کردن معده چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید