راه حل های تغذیه ای برای ایمن شدن در برابر آنفلوآنزا

به گزارش مجله خزرکوه، اکثر افراد با استفاده از واکسن آنفلوآنزا، سعی می نمایند از بروز این بیماری جلوگیری نمایند. اما زدن واکسن تنها راه ایمن کردن بدن نیست.

راه حل های تغذیه ای برای ایمن شدن در برابر آنفلوآنزا

به گزارش گروه اجتماعی مجله خزرکوه، آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که علائم آن کمی متفاوت با سرماخوردگی است و شامل اسهال، تهوع، احساس ضعف و سرما نیز می گردد. اگرچه با پیشرفت علم پزشکی، آنفلوآنزا دیگر بیماری کشنده ای نیست، اما در گروه های آسیب پذیر مثل بچه ها، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مسائل تنفسی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است همراه با خطراتی باشد.

سوای تزریق واکسن برای گروه های پرخطر، استفاده از 7 ماده غذایی، برای بهبود علائم این بیماری و حتی پیشگیری از ابتلا به آن می تواند موثر باشد:

سیر: یک آنتی بیوتیک طبیعی قدرتمند غنی از آنتی اکسیدان ها مانند آلیسین است. سیر باعث تحریک سلول های سفید خون، و تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. آنتی اکسیدان های موجود در سیر همچنین باعث جلوگیری از آسیب های رادیکال های آزاد به ساختار سلولی خواهد شد.

ماست های پروبیوتیک: پروبیوتیک ها باعث سلامت روده، پشتیبانی از سیستم ایمنی سالم و دفع عوامل بیماری زا، از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شوند. علاوه بر افزایش فعالیت سیستم ایمنی، پروبیوتیک ها همچنین با فراوری مواد ضد باکتری و کشتن و یا غیر فعال کردن باکتری ها، بیماری را درمان می نمایند.

چای: نوشیدن آن طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را به همراه دارد که یکی از آن ها تقویت سیستم ایمنی بدن به خاطر وجود آنتی اکسیدان های قوی در چای است. اگر چای سبز را با عسل و لیمو بنوشید، همان خاصیت چای سیاه را برای درمان دارد، اما برعکس چای سیاه، به خواب لطمه ای نمی زند و باعث می گردد خوابی عمیق به درمان بیماری شما یاری کند.

شکلات تیره: شکلات سیاه سرشار از فلاوونوئید ها است. این آنتی اکسیدان که در بیشتر میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارد با بسیاری از بیماری ها از راه تقویت سیستم ایمنی بدن مقابله می نماید. در واقع به نظر می رسد که شکلات سیاه بیشتر از مواد غذایی دیگر حاوی این آنتی اکسیدان ها است.

فلفل قرمز: میزان ویتامین ث. موجود در این فلفل دو برابر مرکبات است و ثابت شده که مصرف میزان کافی ویتامین ث. اگرچه نقش پیشگیری نماینده ندارد، اما طول دوره بیماری های ویروسی را کوتاه می نماید.

آجیل: مقادیر زیادی ویتامین E. دارد که ثابت شده این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی و دارای اثرات ضد التهابی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن است.

ماهی قزل آلا: یک منبع غنی از اسید های چرب امگا 3 است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیگر بیماری های مزمن را به وسیله کاهش فرایند التهابی در بدن کم می نماید ضمن این که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می گردد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 119

به "راه حل های تغذیه ای برای ایمن شدن در برابر آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل های تغذیه ای برای ایمن شدن در برابر آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید