ملاقات معاون بین الملل وزارت خارجه کشورمان با مدیرکل سازمان منع سلاح ها

به گزارش مجله خزرکوه، تهران (پانا)- معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه بیست و پنجمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی با فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی دیدار کرد.

ملاقات معاون بین الملل وزارت خارجه کشورمان با مدیرکل سازمان منع سلاح ها

محسن بهاروند معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار زمینه های ارتقاء همکاری بین سازمان و جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

بهاروند همچنین در این جلسه بر ضرورت اجرای کامل، مؤثر و بدون تبعیض کلیه مفاد کنوانسیون سلاح های شیمیایی و رعایت تعهد کشورها در کنوانسیون پیرامون تبادل مواد و تجهیزات شیمیایی برای استفاده های صلح آمیز، برطرف موانع تجارت بین کشورهای عضو و عدم اعمال تحریم های مالی بین کشورهای عضو تأکید کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران بزرگترین کشور قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است، تأکید نمود که به رغم گذشت بیش از سه دهه از تجربه تلخ بکارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم صدام علیه نظامیان ایران و همچنین علیه غیر نظامیان ایرانی و حتی عراقی، هنوز مشاهده رنج مصدومین شیمیایی اجازه نمی دهد که این خاطره دهشتناک فراموش گردد؛ بخصوص اینکه دسترسی کامل مصدومین شیمیایی به داروها و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج آنها در اثر تحریمهای یکجانبه ظالمانه با مسائل زیادی روبرو می گردد.

بهاروند اضافه نمود ایران استفاده از اسلحه شیمیایی را در هر نقطه از دنیا و تحت هر شرایطی محکوم می نماید و به آرمانهای کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی وفادار است و به آن احترام می گذارد.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: بی تردید دنیا عاری از سلاح شیمیایی بدون انهدام کامل ذخایر سلاح های شیمیایی امکان پذیر نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده آمریکا بعنوان تنها کشوری که رسما از این تسلیحات برخوردار است به تعهدات خود عمل نموده و تسلیحات شیمیایی این کشور هر چه سریعتر تحت نظارت کامل سازمان منع سلاحهای شیمیایی معدوم گردند.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت خارجه کشورمان از مدیر کل سازمان خواست که مساعی جمیله خود برای دسترسی کامل مصدومین شیمیایی کشورمان به همه داروها و تجهیزات مورد احتیاج و بی اثر کردن تحریمهای ظالمانه بر این امر را با قوت بیشتری ادامه دهد.

بهاروند همچنین بر حفظ ماهیت فنی و تخصصی سازمان منع سلاحهای شیمیایی تأکید و نسبت به استفاده سیاسی از مکانیزمهای این سازمان توسط برخی کشورها هشدار داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1151

به "ملاقات معاون بین الملل وزارت خارجه کشورمان با مدیرکل سازمان منع سلاح ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات معاون بین الملل وزارت خارجه کشورمان با مدیرکل سازمان منع سلاح ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید