روسیه: ائتلاف غربی باید جوابگوی جنایاتش در عراق باشد

به گزارش مجله خزرکوه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن تأکید بر اینکه مقصرین ارتکاب جنایات در زمان عملیات نظامی ائتلاف غربی در عراق باید مجازات شوند، گفت: بسیار شرم آور و گستاخانه است که در آمریکا، روسیه را حامی تروریسم معرفی کنند.

روسیه: ائتلاف غربی باید جوابگوی جنایاتش در عراق باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که سکوت درباره جنایات مرتکب شده ائتلاف غربی در طول عملیات نظامی آنها در عراق غیرقابل قبول است و مسئولین این جنایات باید به عدالت سپرده شوند.

این دیپلمات با اشاره به اظهارات اخیر رئیس دادستان نظامی انگلیس درباره قصد مقامات لندن برای متوقف کردن تعقیب جنایی سربازان انگلیسی متهم به جرایم احتمالی مرتکب شده در جریان عملیات نظامی در عراق طی چند هفته آینده گفت: کاملاً غیرقابل درک است که چرا باید تحقیقات در این باره متوقف شده و واقعیات روشن نشود. بسیار مهم است که در خصوص جنایات اجرا شده توسط ائتلاف غربی در عراق سکوت نکرده و مقصرین به مجازات برسند. اکنون و پس از گذشت سال ها از عملیات ائتلاف غربی در عراق مدارک و شواهد بسیار زیادی درباره آنچه در این سال ها رخ داده، وجود دارد. افراد بسیاری ، از جمله در میان مردم غیرنظامی یک کشور مستقل، جان خود را از دست داده ا ند. آیا وقت آن نرسیده که کسانی جوابگوی اقدامات ائتلاف غربی در عراق باشد؟

متهم کردن روسیه به حمایت از تروریسم، بسیار شرم آور و گستاخانه است

ماریا زاخارووا همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، درخواست گروهی از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا برای قرار دادن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم را گستاخی نامید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بدین ترتیب به گزارش نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا که خواستار اعمال سخت ترین تحریم ها علیه مخالفان واقعی ایالات متحده یعنی: روسیه، ایران و چین شده و پیشنهاد کرده اند که روسیه هم به فهرست کشورهای حامی سازمان های تروریستی اضافه شود، واکنش نشان داد.

وی یادآور شد: صبحت بر سر یک تحقیقات نظری است. اولاً، بسیار شرم آور است که کشور ما حامی تروریسم معرفی شود. در ثانی، چنین درخواستی کاملاً گستاخانه است که گروهی از نمایندگان طبقه سیاسی آمریکا سعی دارند با چنین گزارشاتی اعتبار خودشان را افزایش دهند که به عقیده من، ادامه سیاست روس هراسی است که ما مدتهاست به آن عادت کرده ایم و دیگر به بطور جدی به آن واکنش نشان نمی دهیم. فقط به بیان آنچه واضح است بسنده می کنیم.

این دیپلمات همچنین گفت که بررسی امکان تمدید پیمان مربوط به کاهش موشک های دارای برد متوسط و کوتاهتر بین آمریکا و روسیه در آینده نزدیک باید با توجه به واقعیات کنونی، به روزرسانی شود.

زاخارووا تأکید کرد که مقامات مسکو برای مسئله کنترل تسلیحات که نقش بسیار مهمی در سرنوشت جهان و حفظ ثبات و امنیت دارد، اهمیت زیادی قائل است. به گفته وی، البته سطح و قالب مذاکرات با واشنگتن در وهله نخست به طرف آمریکایی بستگی دارد و مسکو مدتهاست که آمادگی خود برای مصاحبه را اعلام کرده است.

روز گذشته، منابع خبری روزنامه واشنگتن پست از آمادگی ایالات متحده برای خارج شدن نهایی از پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) خبر دادند. با این حال، این منابع یادآور شدند که دولت آمریکا، با توجه به شرایط، همه گزینه ها را در نظر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 618

به "روسیه: ائتلاف غربی باید جوابگوی جنایاتش در عراق باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ائتلاف غربی باید جوابگوی جنایاتش در عراق باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید