سازمان ملل خواستار تحقیق درباره گور دسته جمعی در کانادا شد

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، گروهی از کارشناسان سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات جامع پیرامون کشف بقایای اجساد 215 کودک بومی، در گوری دسته جمعی در استان بریتیش کلمبیا کانادا شدند.

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره گور دسته جمعی در کانادا شد

این گروه از کارشناسان که تعداد آنها به 9 نفر می رسد؛ از دولت اتاوا و واتیکان (مقر کلیسای کاتولیک) خواستند تا تحقیقاتی سریع و دقیق را درباره این گور دسته جمعی که در محل یک مدرسه شبانه روزی کشف شده، شروع نمایند.

آنها خواهان آزمایشات پزشکی قانونی و معین هویت اجساد تازه کشف شده هستند حال آنکه بر انجام تحقیقات قضایی پیرامون شکنجه و آزار جنسی این بچه ها نیز تاکید شده است.

به گزارش خبرنگاران، این مساله یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می گردد که طی آن، بچه ها بومی در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از والدین خود جدا و در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک اسکان داده می شدند.

روزان کازیمیر رئیس قبیله TteS در شهر کملوپس استان بریتیش کلمبیا گفت: آنچه کشف شده، یک فقدان غیرقابل تصور است که هرگز توسط مدیران مدرسه ثبت نشده بود.

بعضی از اجساد کشف شده متعلق به بچه ها سه ساله است. هنوز علت و زمان مرگ این افراد معین نیست. گزارش های متعددی از سوء استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، در چنین نهادهایی منتشر شده است.

اسناد موجود نشان می دهد دانش آموزان این مدرسه در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست دادند.

از زمان شکل گیری کانادا در قرن 19 میلادی، دولت، بچه ها بومیان کانادا را از خانواده و قبیله جدا می کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می فرستاد.

طبق بعضی گزارش ها، بچه ها بومی کانادا که از این مدارس فارغ التحصیل شدند، بچه های با روح مرده و آزرده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1215

به "سازمان ملل خواستار تحقیق درباره گور دسته جمعی در کانادا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواستار تحقیق درباره گور دسته جمعی در کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید