سودان، پیوستن تیم آمریکایی به گروه تحقیقاتی ترور نافرجام حمدوک

به گزارش مجله خزرکوه، سخنگوی دولت انتقالی خارطوم از پیوستن یک تیم آمریکایی به گروه تحقیقات ترور نافرجام نخست وزیر سودان اطلاع داد.

سودان، پیوستن تیم آمریکایی به گروه تحقیقاتی ترور نافرجام حمدوک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که نخست وزیر سودان صبح دوشنبه 19 اسفند راهی دفترکارش در خارطوم بود، یک خودروی بمب گذاری شده در راستا کاروانش منفجر شد اما عبدالله حمدوک از این عملیات تروریستی جان سالم به در برد. به دنبال این حادثه تروریستی، پلیس و نیروهای امنیتی سودان به حالت آماده باش در آمدند و ده ها نفر در این رابطه دستگیر شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت ترور نافرجام نخست وزیر سودان را به عهده نگرفته است.

وزیر اطلاع رسانی سودان که سخنگوی رسمی دولت انتقالی خارطوم است، گفت: تا به امروز ده ها نفر در ارتباط با ترور نافرجام عبدالله حمدوک دستگیر شده اند که در بین آنان اتباع بیگانه نیز به چشم می خورند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، فیصل محمد صالح با بیان اینکه تحقیقات درباره ترورنخست وزیر سودان همچنان ادامه دارد، توضیح داد: یک تیم آمریکایی برای پیوستن به گروه تحقیقاتی ترور نافرجام عبدالله حمدوک وارد سودان شده است.

به دنبال سوء قصد به جان حمدوک، خارطوم اعلام نمود: از کشورهای دوست برای انجام تحقیقات درخصوص این عملیات تروریستی یاری خواهد گرفت.

آمریکا نیز با محکوم کردن سوء قصد به جان نخست وزیر سودان آمادگی خود را برای یاری به دولت خارطوم اعلام نمود.

سخنگوی رسمی دولت سودان گفت: خارطوم از تجربه و فناوری نوین تیم آمریکایی استفاده نموده به ویژه اینکه سودان کشوری است که شاهد چنین حوادث تروریستی بوده است.

وزارت کشور سودان با صدور بیانیه ای اعلام نمود: یک تیم از پلیس فدرال آمریکا اف. بی . آی عصر سه شنبه وارد کشور شد تا به گروه تحقیقات ترور نافرجام نخست وزیر بپیوندد.

در همین حال، حزب کمونیست سودان اعلام نمود: افرادی که به اتهام نقش داشتن در ترور حمدوک دستگیر شده اند در یک مرکز امنیتی مورد شکنجه قرار گرفته اند تا اعتراف نمایند، بعضی احزاب سیاسی در سوء قصد به جان نخست وزیر نقش داشته اند.

این حزب تاکید نمود: چنین اعتراف دریافت هایی شیوه نظام عمرالبشیر است و هدف از این اقدام، وانمود کردن مشارکت احزاب در عملیات تروریستی و تخریب چهره آنهاست لذا حزب کمونیست چنین اقداماتی را به شدت محکوم می نماید.

این روزنامه سودانی در خبر دیگری نوشت: ائتلاف آزادی و تغییر در نظر دارد طی ماه جاری میلادی ساختار سازمانی خود مورد اصلاح و بازنگری قرار دهد. این اصلاحات در پاسخ به درخواست اجزاب و گروه های سیاسی عضو ائتلاف آزادی و تغییر صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 424

به "سودان، پیوستن تیم آمریکایی به گروه تحقیقاتی ترور نافرجام حمدوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، پیوستن تیم آمریکایی به گروه تحقیقاتی ترور نافرجام حمدوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید