صدای انفجار تایتان شنیده شد!، فیلم

به گزارش مجله خزرکوه، زیردریایی تایتان یکشنبه گذشته (18 ژوئن) برای سفر به عمق دریا و بازدید از بقایای کشتی تایتانیک به آب انداخته شد و مدت کوتاهی پس از آن، تماس آن با کشتی مادر قطع شد.

صدای انفجار تایتان شنیده شد!، فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پس از آن مقام های گارد ساحلی ایالات متحده گفتند که تاتیان به احتمال بسیار زیاد بر اثر فشار بیرونی در خود مچاله و خرد شده و هر پنج سرنشین آن کشته شده اند. به محض پهلو گرفتن پلار پرینس در ساعت هشت صبح به وقت محلی و همزمان که تعدادی از سرنشینان از این کشتی پیاده می شدند، بازرسان و کارشناسان با کلاه و لباس های ایمنی وارد کشتی شدند.

بیشتر بخوانید:

انفجار یک نهنگ در سطح آب!/ فیلم

تجسم افسردگی و اضطراب، شاهکار ترسناک هوش مصنوعی/ عکس

در طول عملیات جستجو، تیم پشتیبانی و بعلاوه بعضی از اعضای خانواده قربانیان در این کشتی حضور داشتند. بخش هایی از شناور تایتان روز پنجشنبه (22 ژوئن) در کف اقیانوس، در فاصله تقریباً 487 متری بقایای کشتی تایتانیک پیدا شد. کانادا روز آدینه گفت که تحقیقاتی را برای آنالیز علت انفجار شروع نموده است و احتمالا آژانس های تحقیقاتی از دیگر کشورها نیز به آن می پیوندند اما تعیین نکرد که در این مرحله چه تیمی سرپرستی عملیات را برعهده خواهد گرفت.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که میکروفون های مخفی نیروی دریایی این کشور که دراعماق اقیانوس اطلس قرار دارند، چند روز پیش صدای انفجار زیردریایی تایتان را شناسایی نموده بودند.

هنوز به طور دقیق نمی دانیم که چه اتفاقی برای تایتان افتاده است، اما متخصصان حدس می زنند که این زیردریایی در همان روز نخست سفر منفجر شده است. تایتان از فیبر کربن و تیتانیوم ساخته شده بود تا توانایی ایستادگی در برابر فشار بزرگ آب در عمق 3500 تا 4000 متری را داشته باشد.

فشار آب در عمق 3800 متری دریا که لاشه تایتانیک در آن قرار گرفته است، حدود 400 اتمسفر یا 6000 PSI است. این فشار را می توانید با تحمل وزن 35 فیل روی شانه های خود تصور کنید. اریک فوسیل، مدیر بخش مهندسی هاب کشتی سازی در دانشگاه ادلاید استرالیا، می گوید همه غواصان می دانند که اعماق دریا چه جای بی رحمی است: رفتن به زیر دریا از دید مهندسی اگر نگوییم بیشتر از رفتن به فضا، اما به مقدار آن چالش برانگیز است.

ازاین رو، بعضی محققان استفاده از تیتانیوم و فیبر کربن برای رفتن به اعماق اقیانوس را زیر سؤال برده اند. تیتانیوم حالت ارتجاعی دارد و می تواند خودش را با دامنه های مختلف فشار منطبق کند. اما فیبر کربن ماده ای سخت تر و غیرقابل ارتجاع است که اغلب می تواند در برابر فشار ترک بردارد و بشکند.

اریک فوسیل حدس می زند که تفاوت های ذاتی در این مواد احتمالاً باعث بروز نقصی در بدنه تایتان شده و این انفجار را به وجود آورده است.

انفجار به داخل (Implode) برخلاف انفجار معمولی (Explode)، به رویدادی اشاره می نماید که در آن مواد بر اثر فشار محیطی نه به سمت بیرون، بلکه به سمت داخل فرو می ریزند. طبق مفروضات، اگر یکپارچگی بدنه تایتان بر اثر نقصان در هر یک از بخش ها دچار مشکل شده باشد، این زیردریایی انفجاری فوق العاده سریع از نوع انفجار به داخل را تجربه نموده است.

اریک فوسیل می گوید: با حجم بسیار زیاد فشاری که در عمق 3800 متری اقیانوس روی تایتان وجود داشته، این زیردریایی باید در کسری از ثانیه فوراً به درون مچاله شده باشد.

بر اثر این اتفاق، سرنشینان تایتان باید در کمتر از 20 میلی ثانیه جان باخته باشند. این مدت زمان حتی کمتر از مدت زمانی است که طول می کشد تا مغز انسان ها اطلاعات دریافتی خود را پردازش کند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1809

به "صدای انفجار تایتان شنیده شد!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای انفجار تایتان شنیده شد!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید