طرز تهیه دسر پرتقالی؛ دسر پاییزی خوشمزه با عکس مرحله ای

به گزارش مجله خزرکوه، امروز آموزش یه دسر پاییزی خیلی زیبا و خوشمزه رو آماده کردیم.

طرز تهیه دسر پرتقالی؛ دسر پاییزی خوشمزه با عکس مرحله ای

فصل پرتقال از راه رسیده و کلی آموزش های خوشمزه با این میوه خوش رنگ وخوش طعم براتون در نظر گرفتیم.

دسر امروز، دسری ساده با مواد کم و در دسترس و علاوه بر آن بسیار خوش عطر و طعم که میتونه یه گزینه عالی برای مهمونی ها و دورهمی هاتون باشه و مهمونی هاتون رو شیک و قشنگتر کنه.

اگر این میوه رو دوست دارید توصیه میکنیم حتما این دسر خوشمزه رو تهیه کنید. طعم فوق العاده ای داره که حتما دوست خواهید داشت! در خبرنگاران بلاگ با ما همراه شوید.

مواد لازم جهت تهیه دسر پرتقالی:
شیر3 پیمانه
نشاسته گندم 3 قاشق غذاخوری
شکر 5 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه 100گرم
رنده پوست پرتقال 1 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
آب سرد1/3 پیمانه

برای ژله:

ژله پرتقال یک بسته
آب داغ1 و نیم پیمانه

1- ظرف مناسبی را انتخاب کنید. نشاسته گندم را داخل ظرف بریزید. شکر را به آن اضافه کنید.

2- سپس شیر را آرام به نشاسته و شکر بیفزایید. با ویسک یا همزن دستی به خوبی مواد را باهم مخلوط کنید تا نشاسته کاملا در شیر حل گردد و گلوله گلوله نباشد. سپس ظرف یا قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و مرتب هم بزنید. اینکار را حتما با حرارت خیلی ملایم و به صورت پیوسته و مداوم انجام دهید تا خامی نشاسته گرفته گردد و به خوبی به غلظتی شبیه به فرنی برسد.

اگر حرارت گاز زیاد باشد نشاسته سریع واکنش نشان داده و به غلظت میرسد اما بوی خامی آن باقی می ماند. پس آهسته و پیوسته اینکار را انجام دهید تا زمانی که مخلوط شیر و شکر و نشاسته به غلظت فرنی برسد.

درحین قوام آوردن نشاسته ژلاتین را به یک سوم آب سرد اضافه کنید. اجازه دهید آب کاملا جذب ژلاتین گردد و حالت پفکی و منسجمی پیداکند.

3-سپس بعد از قوام آمدن نشاسته، ترکیب آب و ژلاتین را به مخلوط نشاسته و شیر اضافه کنید. و مجدد هم بزنید تا ژلاتین کاملا بخاطر گرما و حرارت حل گردد.

4- دقت کنید زمانی که نشاسته را به غلظت می رسانید نباید خیلی سفت گردد و زمانی که درحد کمی قوام پیداکرد کافی ست چون بعد از سرد شدن سفت تر و غلیظ تر خواهد شد. در آخر صد گرم خامه صبحانه را به ترکیب شیر و نشاسته و ژلاتین اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. حرارت را خاموش کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید.

5- و درنهایت زست پرتقال یا رنده پوست پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید. حالا عطرِ پرتقال می پیچه تو فضای خونه و شما رو برای خوردن این دسر خوش عطر بی قرار میکنه! بعد از اینکه کرم پرتقالی آماده شد، قالب مورد نظرتون رو کمی چرب کنید.

5- کرم پرتقالی را داخل قالب بریزید. دقت کنید که کرم پرتقالی فقط نیمی از قالب را پر کند نه بیشتر! قالب را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد و سفت گردد.

این دسر بخاطر وجود نشاسته که عامل غلظت دهنده به دسر است و وجود ژلاتین سریع آماده میگردد و زمان زیادی برای استراحت در یخچال احتیاج نیست. در نهایت دوساعت زمان برای بستن کرم پرتقالی کافیست!

در حین استراحت کرم پرتقالی در یخچال، بهتر است ژله را آماده کنید.

6- آب را جوش آورید. یک بسته ژله پرتقال را داخل ظرف مناسبی بریزید. یک و نیم تا دو پیمانه آب جوش روی آن بریزید و کاملا هم بزنید تا ذرات ژلاتین و شکر موجود در ژله به طور کامل حل گردد.

میتوانید طبق دستور روی بسته ژله آن را تهیه کنید اما بهتر از یک ونیم پیمانه آب جوش بهره ببرید به این صورت قالب گیری ژله مطمئن تر خواهد بود. ژله را کنار بگذارید تا از حرارت بیافتد و سرد گردد.

7- کرم پرتقالی موجود در یخچال را چک کنید و از سفت شدن و بستن کرم مطمین شوید. بعداز اینکه کرم پرتقالی کاملا بست و قالب گرفت قالب را از یخچال خارج کنید. دسر را به آرامی از دیواره های قالب با دست یا نوک کاردی تمیز و تیز جداکنید. اگر به راحتی جدا میشد یعنی اینکه مدت زمان استراحت در یخچال کافیست و میتوانید ژله را داخل قالب بریزید.

با کارد یا اگر به خوبی کرم بسته باشد به راحتی با نوک انگشتان و کشیدن نوک انگشت روی کرم میتوانید آن را از قالب جداکنید فقط برای اطمینان کمی آب ولرم پشت قالب بریزید تا به راحتی کرم از کف قالب جدا گردد.

برای این دسر احتیاجی نیست کرم را از قالب خارج کنید فقط مطمئن شوید کرم پرتقالی کاملا از قالب جداشده است.

سپس ژله پرتقالی که آماده نموده بودید و کاملا سرد شده را از کناره قالب داخل آن بریزید. و قالب را پرکنید.

مشاهده میکنید که کرم پرتقالی بالا میاید و روی قالب شناور میگردد و ژله پرتقال زیر آن را میپوشاند. در واقع کرم پرتقالی در مرکز ژله قرار میگیرد.

اگر فکر میکنید برای اضافه کردن ژله پرتقال، با خارج کردن کرم پرتقالی از قالب راحت تر میتوانید اینکار را انجام دهید و کرم را از قالب خارج کنید و ژله را داخل قالب بریزید و بعد کرم را داخل قالب بریزید. حتی اگر زمان دارید میتوانیدنیمی از ژله را در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا کمی ژله ببندد و بعد کرم و مابقی ژله را داخل قالب بریزید. در این صورت حتما دقت کنید که ظرفی که کرم پرتقالی را روی ان برمی گردانید حتما چرب کنید تا بعد به راحتی مجدد بتوانید داخل قالب برگردانید در غیر این صورت کرم به بشقاب می چسبد.

ولی با همه اینها روش اول راحت ترین و بی دردسرترین روش است که نتیجه بسیار خوبی هم می دهد.

بعد از اینکه ژله را داخل قالب و روی کرم ریختید، قالب را داخل یخچال قراردهید تا زمانی که ژله ببندد و سفت گردد.

وقتی ژله هم کاملا بست، قالب را از یخچال خارج کنید پشت قالب را کمی زیر آب بگیرید و لبه های ژله را با کارد از قالب جداکنید. وقتی از جداشدن کامل ژله اطمینان حاصل کردید، دسر را روی ظرف سرو مورد نظر برگردانید.

و در نهایت به هر شکلی دوست دارید تزئین کنید.

نکات دسر پرتقالی:

  • برای تهیه کرم پرتقالی میتوانید از آب پرتقال هم بهره ببرید.
  • از هر نوع قالبی برای تهیه دسر میتوان استفاده کرد. میتوانید دسر را داخل قالب های تک نفره تهیه کنید.
  • این دسر جزو دسرهای سورپرایز مانند ژله سورپرایز قلبی به شمار می آید و از دسته دسرهای سورپرایز است و وقتی ژله را برش میدهید کرم پرتقالی داخل آن نمایان میگردد و بسیار مجذوب کننده و زیباست.

امیدوارم ازاین آموزش لذت برده باشید و این دسر خوش عطر و خوشمزه را تهیه و در کنار خانواده لذت ببرید. برای مشاهده انواع دسرهای دیگر به مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1461

به "طرز تهیه دسر پرتقالی؛ دسر پاییزی خوشمزه با عکس مرحله ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر پرتقالی؛ دسر پاییزی خوشمزه با عکس مرحله ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید