تور ارزان ارمنستان: پوتین: برای تضمین آتش بس ایروان و باکو، به مسکو احتیاج است

به گزارش مجله خزرکوه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بیان شکننده بودن اوضاع منطقه تاکید نمود که به نیروی حافظ صلح روسیه به منظور تضمین آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان احتیاج است.

تور ارزان ارمنستان: پوتین: برای تضمین آتش بس ایروان و باکو، به مسکو احتیاج است

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه (دیروز) در ساختمان وزارت خارجه این کشور حاضر شد و برای مقام های ارشد این وزارتخانه درباره نقش مسکو در قبال منازعه ارمنستان و جمهوری آذربایجان سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین در ساختمان وزارت خارجه روسیه تاکید نمود که درگیری های اخیر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان نشان می دهد شرایط منطقه همچنان شکننده است و به ادامه حضور نیروهای حافظ صلح روسیه به منظور تضمین ثبات احتیاج وجود دارد.

رئیس جمهور روسیه گفت: یک سال پیش، درگیری در قره باغ متوقف شد و روسیه کوشش های میانجیگری قابل توجهی انجام داد با این حال، تیراندازی اخیر در مرز ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان نشان داد که شرایط در منطقه هنوز به طور کامل آرام نشده است.

سخنرانی پوتین در وزارت خارجه روسیه

ولادیمیر پوتین خطاب به مقام ها و دیپلمات های ارشد وزارت خارجه روسیه توضیح داد: برای تضمین ثبات، نیروی حافظ صلح روسیه به عنوان ضامن رژیم آتش بس و امنیت مردم غیرنظامی بسیار مورد احتیاج است.

به گفته او، روسیه در زمینه کوشش برای حل مناقشات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بازسازی روابط مالی در منطقه و برطرف انسداد خطوط حمل و نقل، نقش بزرگ تری هم برای ایفا کردن دارد.

رئیس جمهور روسیه اضافه نمود، منظره (آینده تحولات و حل مناقشات بین ایروان و باکو) امیدوارکننده است چرا که همه کشورهای منطقه به یک راه چاره بلندمدت علاقه مند هستند.

اظهارات ولادیمیر پوتین در شرایطی مطرح شده که روسیه سال گذشته میانجی توافق آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد و طبق این توافق، نیروهای نظامی روسیه به عنوان صلح بان در منطقه ها مرزی و مورد مناقشه مستقر شدند.

به رغم توافق آتش بس، روز سه شنبه هفته جاری درگیری های شدیدی بین نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان رخ داد و از هر دو طرف تلفات بر جا گذاشت (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1463

به "تور ارزان ارمنستان: پوتین: برای تضمین آتش بس ایروان و باکو، به مسکو احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: پوتین: برای تضمین آتش بس ایروان و باکو، به مسکو احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید