پیشگیری از شیوع بیماری آنفلونزا حاد پرندگان در خراسان رضوی

به گزارش مجله خزرکوه، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با فرا رسیدن فصل سرما نگران شیوع بیماری آنفلونزا حاد پرندگان در خراسان رضوی هستیم.

پیشگیری از شیوع بیماری آنفلونزا حاد پرندگان در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار از ، احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با فرارسیدن فصل سرما نگران شیوع بیماری آنفلولانزای حاد پرندگان در خراسان رضوی هستیم.

او ادامه داد: شیوع بیماری تب برفکی در بعضی از نقاط استان وجود دارد،که با اقدامات پیشگیرانه این بیماری کنترل شده است، و اکثر واحد های دامی استان به صورت سنتی اقدام به تولیدات محصولات دامی می نمایند،و موارد بهداشتی توسط دامپزشکی رصد می گردد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: دراین حوزه با کمبود واکسن، دارو و سموم دام و طیور در خراسان رضوی روبرو هستیم ولی طوری مدیریت می گردد که با مشکل خاصی روبرو نشویم .

شریعتی با بیان اینکه در سطح استان 7 میلیون راس دام سبک و 400 هزار راس دام سنگین وجود دارد، اضافه نمود: ظرفیت استان در مرغداری های گوشتی 80 میلیون قطعه و در مرغداری های تخم گذار 10 میلیون قطعه است که استان رتبه های اول تا ششم را در کشور دارا است.

او توضیح داد: تعداد پست های قرنطینه دامی بین استانی 4 مورد است یکی از پست های قرنطینه دامی استان پست درونه در بردسکن است که متاسفانه به خاطر نبود اعتبار همچنان غیر فعال است و امیدواریم بتوانیم این پست را تاپایان سال جاری فعال کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح استان 33 کشتارگاه دامی وجود دارد، گفت: متاسفانه ازاین تعداد تنها 4 مورد آن صنعتی است که می طلبد شهرداری ها و بخش خصوصی دراین حوزه ورود پیدا نمایند.

شریعتی صادرات محصولات خام دامی به خارج از کشور طی سال جاری در استان اشاره نمود واضافه نمود: در 7 ماهه سال جاری بیش از 40 نوع فراورده های خام دامی به ارزش 30 میلیون دلار به 25 کشور دنیا صادر شده است.

او به اجرای گشت های نظارتی خود از مراکز فرآورده های خام دامی در استان اشاره نمود و اضافه نمود: در 7 ماهه گذشته بیش از 35 هزار مورد بازرسی توسط کارشناسان ادارات دامپزشکی انجام شده است که برای 3 درصد آن تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

/ا.ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 125

به "پیشگیری از شیوع بیماری آنفلونزا حاد پرندگان در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از شیوع بیماری آنفلونزا حاد پرندگان در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید