چرا مادران هندی کودک خود را تنبیه نمی نمایند؟

به گزارش مجله خزرکوه، پدر و مادرهای هندی بر این باورند که تنبیه کردن به تربیت کودک آنها کمکی نمی کند، حتی برای بازیگوش ترین بچه ها هم از مجازات اجتناب می نمایند.

چرا مادران هندی کودک خود را تنبیه نمی نمایند؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

مادران هندی به تربیت کودک خود بسیار اهمیت می دهند و سعی می نمایند طبق سنت های خود بچه هایشان را آموزش دهند. آیین هندو، بودا و اسلام در این کشور در هم تنیده و پایه گذار بهترین سنت ها در این منطقه شده است. هندی ها حتی برای بازیگوش ترین بچه ها هم از مجازات اجتناب می نمایند و دلایل خوبی برای چنین رویکردی وجود دارد.

1- روش محبت

بچه ها در هند از بدو تولد یاد میگیرند که از هر نوع زندگی لذت ببرند. صبر و شکیبایی در بین آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و به عنوان یک فضیلت اخلاقی محسوب می گردد، در حالی که نشان دادن احساسات و تحریک پذیری و زودرنجی به عنوان یک رذیلت اخلاقی در نظر گرفته می گردد. این دو اصل را برای تربیت کودک خود سر لوحه قرار می دهند.

2- کنترل اطلاعات

والدین هندی معمولا تماشای تلویزیون را به برنامه های مرتبط با هنر و آموزش محدود می نمایند. امروزه چنین رویکردی برای تربیت کودک بسیار مهم است، آن هم در دوره ای که اینترنت و تلویزیون می تواند یک شخصیت منفی را تحت تاثیر قرار دهد و به شدت خطرناک باشد.

3- آداب معاشرت

برای زنان هندی قوانین و آداب معاشرت اهمیت خاصی دارد و آنها رفتارهای صحیح را به بچه ها خود آموزش می دهند. مثلا در سن 2 سالگی اگر کودک با غذا بازی کند، بخشیده خواهد شد؛ اما در سالگی 10، چنین رفتاری تحمل نمی گردد.

4- هدفگذاری برای یک نمونه خوب

پدر و مادر در هند یقین دارند که رفتار و عادت های کنونی آنها، در تربیت کودک آنها تاثیر مستقیمی دارد و در آینده ویژگی های شخصیتی فرزندانشان را تشکیل می دهد. به همین دلیل است که آنها جهت انجام یک کار فقط حرف نمی زنند، بلکه نشان می دهد که چطورآن را انجام می دهند. نسل های قدیمی نیز اغلب در این کار مشارکت می نمایند، زیرا در هند ممکن است چند خانواده زیر یک سقف زندگی نمایند.

5- ارتباط نزدیک با کودک

پزشکان هندی توصیه می نمایند که گاهی مادر و کودک با هم بخوابند تا یکدیگر را احساس نمایند و آرامش داشته باشند. اگر یک کودک مضطرب باشد، مادرش فورا او را به آغوش خود می گیرد.

6- فکر کردن با صدای بلند

بیشتر آموزش های مدرسه در خصوص معنویت و تحمل است. به بچه ها آموزش داده میگردد که افکار خود را بیان نمایند و آنها را مورد بحث قرار دهند؛ دروس آنها شامل یوگا، حافظه و لبخند نیز هست. آنها نظام آموزش خود را بر می انگیزانند تا استعدادهای نهان را کشف نمایند.

7- معلمان متعهد

معلمان هند باید بسیار متعهد باشند. آنها نمی توانند نارضایتی از خود نشان دهند یا هر کاری که خودشان می خواهند انجام دهند.

در هند برای بحث در خصوص قوانین رفتاری معلمان جلسه تشکیل می گردد، نه دانش آموزان.

8- بهتر از خود بودن

وظیفه اصلی هر دانش آموز هندی این است که خود را بهتر کند. هر ماه کارت های ویژه به دانش آموزان پیروز داده می گردد. بچه های هند کوشش می نمایند که از خودشان بهتر باشند، نه شخص دیگری. این یکی روش های تربیت کودک است که در این کشور بسیار پیروز عمل نموده است.

9- طرز برخورد صمیمانه

معلمان عشق و توجه خود را از دانش آموزان دریغ نمی نمایند و محبت خود را به آنها نشان می دهند. آنها می توانند یک کودک را در آغوش بگیرند یا سر آنها را نوازش نمایند. با این حال، هیچ بچه ای مورد استثنا قرار نمیگیرد که معلم بیش از حد به او علاقه نشان دهد، زیرا هر کودکی احتیاج به تایید دارد.

مانند هر کشور دیگری، روش آموزش و پرورش در هند بر اساس اصول آموزشی مبتنی بر ذهنیت کشور است. با این حال، هیچ اشتباهی در آموزش و تدریس آنها وجود ندارد و فرزندان آنها به افراد سالم تر و شکیباتر و مهربانتری تبدیل می شوند.

گروه روانشناسی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 806

به "چرا مادران هندی کودک خود را تنبیه نمی نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مادران هندی کودک خود را تنبیه نمی نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید