بافت ریه قربانیان کرونا قابل شناسایی نیست

به گزارش مجله خزرکوه، مقدار زیادی یاخته بسیار عظیم به هم چسبیده دیده می گردد که ویروس در آن ها وجود دارد و 10 تا 15 هسته دارند. این پدیده علت بیماری زاییِ منحصربه فرد کووید 19 را برای من معین می نماید

بافت ریه قربانیان کرونا قابل شناسایی نیست

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

در بدن قربانیان این بیماری بافت ریه ها به کلی نابودشده و مقدار زیادی ویروس، یاخته های ریه را به هم چسبانده است

استاد ماورو جیاکا می گوید در بدن قربانیان این بیماری بافت ریه ها به کلی نابودشده و مقدار زیادی ویروس، یاخته های ریه را به هم چسبانده است. یک متخصص علوم قلبی و عروقی گفته نمونه برداری از بدن قربانیان کووید 19 نشان می دهد این بیماری می تواند به ریه ها طوری آسیب بزند که دیگر قابل تشخیص نباشند.

استاد ماورو جیاکا از دانشگاه سلطنتی کینگز کالج لندن روز دوشنبه به کارگروه علم و فناوری مجلس گفته ریه ها و سایر اعضای بدن بیماران ایتالیایی قربانی کرونا را آنالیز نموده است. این بیماران پس از 40 روز بستری در بخش مراقبت های ویژه جان باخته اند.

استاد جیانکا گفت: طبق آنالیز ها بافت ریه کاملاً تخریب شده و مقدار زیادی ویروس یاخته های ریه را به هم چسبانده است. او هم چنین هشدار داد کووید 19 می تواند برای نجات یافتگان از این بیماری مسائل جدی ایجاد کند.

او گفت: البته سابقه آنالیز این موضوع کافی نیست و این اطلاعات کامل نیستند، چون در سطح دنیا نمونه برداری دیگری از بافت های بدن انجام نشده است.

در ریه افرادی که بیش از یک ماه به این بیماری مبتلا بوده و سپس کشته شده اند چیزی مشاهده می گردد که با اثرات ذات الریه معمولی، آنفلوانزا و حتی سارس-کوو 1 کاملاً تفاوت دارد. در این بافت ها شاهد انسداد گسترده هستیم. بافت ریه به کلی از بین رفته و در بعضی موارد حتی نمی توان تشخیص داد بافت ریه بوده است.

مقدار زیادی یاخته بسیار عظیم به هم چسبیده دیده می گردد که ویروس در آن ها وجود دارد و 10 تا 15 هسته دارند. این پدیده علت بیماری زاییِ منحصربه فرد کووید 19 را برای من معین می نماید. این ویروس ویروسی نیست که یاخته ها را از بین ببرد، و این دانسته بر درمان بیماری اثر بسزایی دارد.

او اضافه نمود درمان ویروس زدا ممکن است در مراحل اولیه بیماری کارساز باشد، اما اذعان کرد احتمالاً نمی توان برای بیماران کووید 19 درمانی پیدا کرد. استاد جیانکا به همراه چند تن دیگر از پژوهشگرانی که کووید 19 و اثرات آن را آنالیز نموده اند شواهد و مدارک خود را به کارگروه مجلس اعیان بریتانیا ارائه دادند.

سر جان بل استاد طب دانشگاه آکسفورد که در ستاد دولتی بحران کرونا خدمت می نماید به همکارانش گفت: اگر موج دوم مبتلایان در ماه های آینده دامن بریتانیا را نگیرد بسیار غافلگیر خواهد شد.

او گفت: به گمان من محتمل است شاهد موج دوم نباشیم، اما با توجه به برطرف بخش اعظم قرنطینه و ازسرگیری فعالیت ها، میزان ابتلا به سرعت رو به کاهش است، اما هنوز میزان ابتلا در جامعه چشمگیر است و تعجب نخواهم کرد اگر موج دومی آغاز گردد.

به گمان من مسئله اصلی این است که یا چندین دوره شیوع در پیش خواهیم داشت و سپس موج دوم رخ خواهد داد یا فقط موج دوم خواهیم داشت.

سر جان هم چنین اعلام نمود واکسن های موردنظر دانشگاه آکسفورد قرار است در آفریقا هم تحت آزمایش های دیگری قرار گیرد و گفت: این قاره احتمالاً طبق داده های موجود فعلی در ماه ژوئیه به اوج ابتلا می رسد. آمار مبتلایان و مرگ ومیر در آفریقا هنوز به شمار گزارش شده در اروپا و آمریکا نرسیده است، اما سر جان می گوید قسمت بد ماجرا هنوز نیامده. او اضافه نمود آرزو می کنم آن وضع پیش نیاید، ولی نگرانم.

استاد آدریان هی دی رئیس گروه زیست ایمنی شناسیِ دانشگاه کینگز کالج لندن هم در این کارگروه سخنرانی کرد و گفت: اثرگذاری بیش ازحد کووید 19 در میان سیاهان و اقلیت های قومی انگلستان به عامل های اجتماعی-مالی ربط دارد.

او گفت: طبق آنالیز های انجام گرفته روی بیماران بستری در بیمارستان های لندن میزان بستری شدن سیاهان، آفریقایی ها، آسیایی ها و اقلیت های قومی در بیمارستان ها بیشتر است و این نشان می دهد احتمالاً در شرایطی قرار داشته اند که میزان ویروس بیشتر بوده است.

اما وقتی در بیمارستان بستری می شوند هیچ فرقی با دیگران ندارند. فرض بر این است که عوامل مالی و اجتماعی سبب می گردد میزان و بسامد ابتلایشان بالاتر باشد و رنجی که می کشند بیش ازحد است. نمی خواهم بگویم این فرض درست است، اما تا وقتی خلاف آن ثابت نشده باشد کاملاً معتبر است.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 621

به "بافت ریه قربانیان کرونا قابل شناسایی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت ریه قربانیان کرونا قابل شناسایی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید