بایدن به دنبال آغازی تازه با عراق است

به گزارش مجله خزرکوه، یک مقام در وزارت خارجه آمریکا گفت که آنتونی بلینکن برنامه بازنگری در سیاست آمریکا در قبال عراق را شروع نموده است.

بایدن به دنبال آغازی تازه با عراق است

یک مقام در وزارت خارجه آمریکا به نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفت که بلینکن درحال تنظیم سندی درباره بازنگری در سیاست آمریکا در عراق است و این سند پس از کسب نظر پنتاگون به کاخ سفید ارائه خواهد شد.

این مقام تأکید نموده که دولت آمریکا درحال آنالیز بازگرداندن صدها دیپلمات و نظامی آمریکایی به سفارت این کشور در بغداد است. در ماه مه گذشته شمار بالایی از کارکنان سفارت آمریکا در بغداد که عظیم ترین سفارت آمریکا در دنیا است، از عراق خارج شده بودند و وزارت خارجه بر کاهش شمار کارکنان خود در عراق تأکید نموده بود.

در این گزارش آمده است که دولت آمریکا هنوز آمادگی بازگشایی کنسولگری خود در بصره را که در سال 2018 پس از یک حمله راکتی تعطیل شد، ندارد. آمریکا در حال آنالیز محدودیت هایی است که دولت ترامپ برای خرید انرژی از ایران بر عراق وضع نموده بود.

این مقام آمریکایی تأکید نموده که واحد آمریکایی توسعه بین المللی در حال آنالیز افزایش یاری های انسانی به عراق به خصوص در بخش های غربی و شمالی است که بیشترین آسیب را از حملات تروریست های داعش دیدند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1063

به "بایدن به دنبال آغازی تازه با عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن به دنبال آغازی تازه با عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید