پنتاگون برای خروج نظامی از عراق، افغانستان و سومالی آماده می شود

به گزارش مجله خزرکوه، براساس گزارش های متعدد پنتاگون برای اجرای دستور احتمالی ترامپ برای خارج ساختن هزاران سرباز آمریکایی از عراق و افغانستان تا قبل از 20 ژانویه آماده می شود.

پنتاگون برای خروج نظامی از عراق، افغانستان و سومالی آماده می شود

به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت دفاع آمریکا براین باور است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور طی روزهای آینده به مقام های نظامی دستور کاهش نیروها در افغانستان از 4500 تن به 2500 تن و در عراق از 3000 نیرو به 2500 نیرو تا 15 ژانویه را ابلاغ خواهد کرد. شمار سربازان آمریکایی مستقر در عراق پیش از ماه سپتامبر 5200 نفر بود.

او تصمیم دارد پیش از سرانجام دوره زمامداری خود به یکی از وعده های انتخاباتی خود در سال 2016 عمل کند. دوره زمامداری ترامپ روز 20 ژانویه رسما به سرانجام می رسد.

خبرگزاری آلمان با انتشار گزارشی از واشنگتن خبر تصمیم ترامپ مبنی بر کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان و عراق را منتشر کرده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که کاهش شمار سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان به درخواست وزارت دفاع صورت می گیرد. باید یادآور شد که سپردن پنتاگون به کریستوفر میلر و برکناری مارک اسپر، به چنین حدس هایی دامن زده بود.

کریستوفر میلر، پیش از آنکه هدایت وزارت دفاع را برعهده گیرد، از کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان و عراق سخن گفته بود.

نیویورک تایمز نیز با انتشار گزارش مشابهی اعلام کرده است که ترامپ خواستار خروج بیش از 700 سرباز آمریکایی از سومالی شده است.

باید یادآور شد که مسئولان کشورهای عراق و افغانستان و همچنین متحدان آمریکا در پیمان دفاعی ناتو، ناخشنودی خود را از عقب نشینی سربازان آمریکایی از این دو کشور ابراز داشته اند.

رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی افغانستان خروج سریع و شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان را اقدامی خطرناک برای امنیت آن کشور خوانده است. ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز مخالفت خود را با چنین تصمیمی اعلام کرده است.

بنا بر اظهارات ینس استولتنبرگ، خروج هماهنگ نشده سربازان آمریکا از افغانستان و عراق می تواند برای سربازان و نیروهای نظامی دیگر کشورهای عضو ناتو خطرناک باشد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 870

به "پنتاگون برای خروج نظامی از عراق، افغانستان و سومالی آماده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون برای خروج نظامی از عراق، افغانستان و سومالی آماده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید