برپایی دوره های روانشناسی برای مربیان اعزامی به جاکارتا

به گزارش مجله خزرکوه، رییس کمیسیون روانشناسی کمیته ملی المپیک از برپایی دوره های روانشناسی برای مربیان اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا اندونزی بعد از ماه مبارک رمضان اطلاع داد.

برپایی دوره های روانشناسی برای مربیان اعزامی به جاکارتا

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

دکتر واعظ موسوی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره صندلی روانشناسی در ورزش و این که آیا در این دوره از بازیها امکان اعزام روانشناس با کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: این که بگوییم همراه کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا حتما باید از سوی کمیته ملی المپیک روانشناس نیز اعزام گردد، دیدگاه درستی نیست. به اعتقاد من فدراسیونها همان طور که وظیفه دارند مربی یا سرمربی مهارت های فنی و تکنیکی را همراه تیم خود راهی جاکارتا نمایند، باید نسبت به اعزام متخصصان مهارت های روانی نیز اقدام نمایند. همان طور که فدراسیون شنا در این دوره از بازیها همراه تیم شنا یک متخصص روانشناس ورزشی اعزام می نماید. زیرا به این امر اعتقاد دارد که حضور روانشناس کنار تیمی که مدتها با شناگران از نظر مهارت های روانی کار نموده است و نسبت به تک تک آنها شناخت دارد، در کسب نتایج شناگران تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

وی گفت: این که ما به این مساله تاکید داشته باشیم که همراه کادر پزشکی اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا یک روانشناس ورزشی نیز حضور داشته باشد تا ورزشکاران را از نظر مهارت های روانی مورد سنجش و ارزیابی قراردهد، ایده درستی نیست. مهارت های یک روانشناس ورزشی زمانی اثرگذار است که از قبل شناخت کافی نسبت به ورزشکاران داشته باشد و بداند در شرایط حساس و مهم چه مهارت هایی باید روی او پیاده کند تا مدالش را به راحتی از دست ندهد.

رییس کمیسیون روانشناسی کمیته ملی المپیک توضیح داد: البته روانشناس به تنهایی برای کسب نتیجه خوب در بازیهای آسیایی کافی نیست. شاید یک ورزشکار به خاطر تغذیه بد مسابقات خود را واگذار کند و ورزشکاردیگر به دلیل نداشتن بدنسازی مناسب. به هر صورت ما اگر به دنبال افزایش مدالهای خود در بازیهای آسیایی هستیم باید مشارکتی از متخصصان مختلف علوم ورزشی کنار تیم حضور داشته باشند تا به ورزشکار یاری نمایند تا در ثانیه های بازی رقابت را واگذار ننمایند.

واعظ موسوی اضافه نمود: اگر یک مربی نسبت به مهارت های روانی اشراف داشته باشد و بداند در چه شرایطی در کنار آماده سازی ورزشکار خود از نظر مهارت های فنی، از مهارت روانی نیز استفاده کند، بسیاری از مسائل ورزشکاران در شرایط حساس و مهم مرتفع خواهد شد. البته من نمی گویم یک مربی فنی خود باید مربی مهارت های روانی نیز باشد، بلکه با گذراندن دوره های مهارت های روانی بهتر می تواند به ورزشکار یاری کند و استرس های او را کاهش دهد.

این متخصص روانشناس ورزشی همچنین از برگزاری دوره های مهارت روانی برای مربیان اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا بعد از ماه مبارک رمضان اطلاع داد و گفت: به منظور بالا بردن دانش مربیان اعزامی به جاکارتا از نظر مهارت های روانی، این دوره را با همکاری کمیته ملی المپیک بعد از ماه مبارک رمضان برپا خواهیم کرد. ما آمادگی برگزاری دوره های روانشناسی را با حضور اساتید برجسته این رشته داریم و حتی سرفصل ها نیز تهیه شده است، به شرط این که مربیان اعزامی استقبال خوبی نسبت به این دوره ها داشته باشند.

وی در خاتمه در مورد یازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی و استقبال ضعیف فدراسیونها از این همایش اعلام کرد: این همایش برای مربیان یا فدراسیونها نیست، بلکه برای کسانی هست که در فضای دانشگاهی روی مباحث تئوری کار کردند و در صحنه عمل نیز حضور دارند و به دنبال انتقال تجربیات علمی خود به ورزشکاران هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 204

به "برپایی دوره های روانشناسی برای مربیان اعزامی به جاکارتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی دوره های روانشناسی برای مربیان اعزامی به جاکارتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید