تهران در آینده نزدیک شاهد خودرو های برقی خواهد بود

به گزارش مجله خزرکوه، دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت: استفاده و بهره برداری از خودرو های برقی در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد و به زودی شاهد استفاده از این خودرو ها در تهران هستیم.

تهران در آینده نزدیک شاهد خودرو های برقی خواهد بود

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش ملی خودرو های هوشمند که امروز در سازمان مدیریت صنعتی برگزار گردید، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه فناوری خودرو های هوشمند زمانی به نتیه می رسد که را را درست رفته باشیم، اظهار کرد: یکی از ویژگی های خودرو های خودران و هوشمند این است که ترافیک، تلفات جاده ای و آلودگی هوا کاهش خواهد یافت.

منطقی با اشاره به اینکه برای ساخت خودرو های برقی احتیاج به زیرساخت های مناسب داریم، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تعدادی از شرکت های دانش بنیان در این عرصه فعال هستند و شرکت های بزرگ صنعتی فراوری نماینده خودرو نیز برای تحقق این موضوع استقبال می نمایند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شرکت های بزرگ در کشور تمایل بسیاری برای توسعه خودرو های هوشمند با ایجاد استارت آپ ها دارند و با همین هدف هم کوشش می نمایند تا بعضی قسمت های فناورانه فراوری خودرو های خودران را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن در دست گرفته و به نتیجه برسانند.

وی درخصوص زمان بهره برداری خودرو های خودران و برقی در کشور توضیح داد: استفاده و بهره برداری از خودرو های برقی در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد و به زودی شاهد استفاده از این خودرو ها در تهران هستیم.

منطقی با بیان اینکه در بحث خودرو های الکتریکی، خودران، کشور ما استعداد های فراوانی دارد، تاکید نمود: خودرو های الکتریکی از بخش های مکانیک به سمت مکاترونیک، الکترونیک و دیتا یا داده سوق پیدا می نمایند که در این بخش کشور ما از مزیت بسیار زیادی برخوردار است و اکنون بازیگران فوق العاده ای در بخش های الکترونیک، کنترل و سیستم های مخابراتی صنعت خودرو برای فراوری محصول وارد عرصه شده اند.

وی اضافه نمود: ما استعداد هایی داشتیم که از آن ها کم تر استفاده می شد. برای اینکه بتوانیم به طور منظم از این استعداد ها استفاده کنیم یک برنامه ریزی دقیقی انجام دادیم. ابتدا نشست ها و هم اندیشی هایی در حوزه خودرو های الکتریکی، متصل و خودروان برگزار کردیم که علاوه بر دعوت از صاحب نظران بین المللی، در عرصه داخلی هم از همه بازیگرانی ازجمله وزارت ارتباطات، وزارت نیرو - برای تأمین ایستگاه های شارژ- خودروسازان، قطعه سازان، دانشگاهیان و... دعوت کردیم تا نظرات خود را در این نشست ها مطرح نمایند.

منطقی با بیان اینکه در مورد خودرو های الکتریکی سواری هم چند پروژه مطرح است گفت: با توجه به اینکه معاونت علمی وظیفه اش انتخاب بهترین پروژه ها با در نظر دریافت تمام شاخص های موردنظر است بر همین اساس در حال آنالیز این پروژه ها هستیم.

وی اضافه نمود: در این خصوص بر اساس آنالیز هایی که اجرا شده به این نتیجه رسیده ایم که محققان ما در زمینه خودرو های الکتریکی نسبت به سایر کشور های دیگر خیلی از نظر بحث های نظری و نمونه اولیه عقب نیستند.

دبیر ستاد توسعه حمل ونقل پیشرفته با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی و تحقیقات روی خودرو های خودران با تأکید بر اینکه این نوع خودرو ها چند نسل دارند گفت: نسل صفر این خودروها، خودرو های معمولی هستند که بیشتر مردم در حال استفاده از آن هستند. منتها با این تفاوت که یکی یکسری امکانات روی همان خودرو ها همچون گیربکس اتوماتیک یا کروز کنترل نصب می گردد.

منطقی اضافه نمود: نسل بعدی هم خودرو هایی هستند که سیستم های بیشتری دارند و اغلب با دخالت راننده می توانند در جهت قرار گیرند و به نوعی این سیستم ها حجم درگیری راننده را کمتر می نماید و در نتیجه راننده وقت بیشتری دارد که به سایر کار های خود به غیر از رانندگی بپردازد و درعین حال از ایمنی هم برخوردار باشد. نسل سوم هم به طور کامل خودروان است.

دبیر ستاد توسعه حمل ونقل پیشرفته اعلام کرد: در فراوری خودرو به طور نسبی بین نسل اول و دوم قرار داریم و از همین رو فناوری های مرتبط با خودرو های خودران در داخل کشور وجود دارد و توانایی اجرایی کردن آن را داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 293

به "تهران در آینده نزدیک شاهد خودرو های برقی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران در آینده نزدیک شاهد خودرو های برقی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید