دورشدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد

به گزارش مجله خزرکوه، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور گفت: سایه جنگ را اقتدار نیروهای مسلح و توانمندی های دفاعی از کشور برداشت و نباید این مسئله را به برجام گره زد.

دورشدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محسن کوهکن در تبادل نظر با مهر، با اشاره به دوقطبی سازی های جدید رئیس جمهور در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی،گفت: فردی که در صندلی ریاست دستگاه اجرایی نظام جمهوری اسلامی واقع شده است، باید به جای پرداختن به حواشی، تمام همّ و غمش عمل به وظایف خویش و حل مسائل کشور باشد.

وی اضافه نمود: معمولا رویه روسای جمهور ما همیشه به این گونه است که در چهار سال اول فعالیت خود صرفاً گذشته را تحلیل می نمایند و مسائل را به قبلی ها نسبت می دهند و در چهار سال دوم هم ادعا دارند که عده ای با مانع تراشی نمی گذارند که آنان کارشان را آنگونه که می خواهند، انجام دهند و به نوعی برای فرار از پاسخگویی شروع به آسمان ریسمان بافتن می نمایند.

نماینده مردم لنجان در مجلس توضیح داد: البته آقای روحانی خیلی زودتر از روسای جمهور دیگر کشورمان این کار را شروع نموده و باید بداند که تا دو سال دیگر رئیس جمهور کشور است و به جای پرداختن به این مسائل و حمله به نهادهایی چون شورای نگهبان، بهتر است که به انجام وظایف خودش بپردازد و به صورت دقیق ارزیابی کند که آیا دستگاه های تحت اختیارش به وظایفشان عمل می نمایند یا خیر.

کوهکن با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در شرایط فعلی باید به ناکارآمدی های دولت خود واقف باشد و درصدد حل مسائل برآید، ادامه داد: رئیس جمهور امروز باید با مردم صادق باشد و ایرادی ندارد که به آنان بگوید که در اعتماد به غرب و گره زدن حل مسائل به برجام اشتباه نموده است.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور تا آنجا مقصر است که اساس کار دولت را روی ریل خوش باوری و اعتماد به غرب گذاشت اما هنوز فرصت دارد و بهتر است که در شرایط فعلی همه دست به دست همه دهیم تا مسائل کشور را حل کنیم نه آنکه با وجود آنکه برجام هیچ عایدی برای ما نداشت، همچنان بگوییم که برجام خوب بود و اگر نبود، الان ایران هم نبود و جنگ می شد.

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: یک زمانی رئیس جمهور حل همه مسائل حتی بیکاری را هم به برجام حواله می داد اما هیچ توفیقی از این طریق برای ما به دست نیامد و با این شرایط درست نیست که به مردم بگوید که به شرایط فعلی خود راضی باشند و برجام آنان را از وقوع جنگ نجات داده است.

کوهکن با بیان اینکه روحانی گاهی اوقات در قالب یک کارشناس سیاسی یا یک استاد دانشگاه منتقد وارد می گردد در حالی که روسای جمهور در همه جای جهان باید گزارش عملکرد خود را ارائه دهند و به اشتباهاتشان واقف باشند، توضیح داد: رئیس جمهور باید به جای فرافکنی، به اشتباهاتش اقرار کند و ایرادی هم ندارد که برای حل مسائل عدیده کشور، از مسئولان قوای دیگر هم یاری بخواهد و روی اقتصاد مقاومتی و توانمندی های داخلی خودمان تکیه کند.

وی اعلام نمود: سایه جنگ را اقتدار نیروهای مسلح و توانمندی های دفاعی از کشور برداشت و رئیس جمهور نباید این مسئله را به برجام گِره بزند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 55

به "دورشدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورشدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید