شاهین G؛ پلتفرمی برای محصولات تازه سایپا

به گزارش مجله خزرکوه، سایپا خودروی شاهین را تیر 97 در شیراز معرفی کرد. این شرکت بارها ادعا نموده بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است.

شاهین G؛ پلتفرمی برای محصولات تازه سایپا

در نهایت نیز با هدف حمایت از این پرنده در حال انقراض، در اسفند 98 نام آن را به شاهین تعییر داد.

مشخصات شاهین G

سایپا شاهین، نخستین محصول بومی با پلتفرم SP سایپاست؛ پلتفرمی که قرار است مبدا تمام محصولات تازه این شرکت در سال های بعد از 1400 باشد.

یعنی علاوه بر نسخه سدان (که همین شاهین است)، باید منتظر محصولات دیگری نیز با این پلتفرم باشیم؛ محصولاتی در سگمنت کراس اور و بعلاوه هاچ بک.

موتور 1497 سی سی M15 Turbo Charger، گیربکس دستی 5 سرعته و طراحی بدنه با استفاده از فولاد از جمله مشخصات شاهین G است.

موتور شاهین چیست؟

سایپا در ابتدا می خواست شاهین را با موتور تازه BM16 برلیانس به بازار بفرستد اما بعدها تصمیمش را عوض کرد و موتور M15-T توربوشارژ را روی آن واقع شده است.

این موتور با اینکه در نسخه تنفس طبیعی اش، روی تیبا و ساینا و کوییک هم نصب شده ولی بدلیل نصب توربو و بعلاوه پاس کردن استاندارد یورو5، تغییرات بسیار زیادی روی آن اجرا شده است طوری که حالا می توان آنرا یک موتور کاملا تازه محسوب کرد.

مشخصات تازه شاهین G

سایپا بعد از آنکه سیستم نام گذاری تیپ های محصولاتش را در تابستان 99 تغییر داد، آپشن های شاهین را هم دستکاری کرد و دو تیپ لوآپشن و فول آپشن برای آن ساخت و تیپ لوآپشن آن با نام سایپا شاهین S و تیپ فول آپشن آن نیز با نام سایپا شاهین G معرفی گردید.

در شاهین اس، سایپا 4 آپشن سانروف، مولتی مدیا (مانیتور+دوربین)، تهویه اتومات و دکمه های کنترلی روی فرمان را حذف نموده بود.

منبع: تجارت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1464

به "شاهین G؛ پلتفرمی برای محصولات تازه سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین G؛ پلتفرمی برای محصولات تازه سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید