فرانسه مجوز فعالیت تجاری هواوی چین در کشورش را تائید کرد

به گزارش مجله خزرکوه، برخلاف انگلیس که تصمیم گرفته تجهیزات خود را تا سال 2027 از شبکه اینترنت نسل پنجم پاکسازی کند، برونو لومر وزیر دارایی فرانسه گفت کشورش از سرمایه گذاری شرکت هواوی چین در فرانسه جلوگیری نمی کند.

فرانسه مجوز فعالیت تجاری هواوی چین در کشورش را تائید کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه نوشت: لومر به رادیو اینفو فرانسه گفت هیچ ممنوعیت کاملی در مقابل شرکت هواوی در فرانسه وجود دارد اما اماکن حساس حفاظت می شوند.

وی گفت: هواوی مانع سرمایه گذاری در نسل پنجم تلفن همراه نمی گردد و ما از منافع امنیت ملی خود حفاظت خواهیم کرد.

این مقام فرانسوی گفت که مواضع کشورش را روز دوشنبه بار دیگر برای مقام های چینی مورد تاکید قرار داده است.

روزنامه نیکی ژاپن روز یکشنبه در گزارشی نوشت: در اقدامی که بیانگر همراهی و همکاری انگلیس با آمریکا در جنگ فناوری و امنیت بین ایالات متحده و چین است لندن از شرکت های ژاپنی خواسته است تا جای هواوی را بگیرند.

مقام های بریتانیایی روز پنجشنبه، دو روز پس از آنکه انگلیس دستور داد تجهیزات هواوی از شبکه های جی 5 آن کشور تا انتها سال 2027 حذف شوند با شرکای جدید خود در توکیو دیدار کردند.

اولیور داودن وزیر فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال انگلیس سه شنبه گذشته با ایراد سخنانی اظهار داشت که در پی تحریم های آمریکا، هوآوی از مشارکت در طرح راه اندازی اینترنت نسل پنجم منع خواهد شد.

پمپئو در جریان آخرین سفرش به انگلیس در بهمن سال گذشته، همکاری لندن با هواوی را خطر بزرگی خوانده و ادعا نموده بود که چراغ سبز انگلیس اقتدار و حق حاکمیت این کشور را به خطر می اندازد.

پنج ماه بعد، انگلیس نه تنها ناگزیر از فشارهای آمریکا، قرارداد همکاری با هوآوی را متوقف بلکه چین را به نقض تعهداتش در قبال هنگ کنگ متهم نموده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 658

به "فرانسه مجوز فعالیت تجاری هواوی چین در کشورش را تائید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه مجوز فعالیت تجاری هواوی چین در کشورش را تائید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید