قیمت انواع خودرو در بازار امروز 15 آذر 99؛ پژو 206 تیپ دو باز هم 25 میلیون تومان گران شد

به گزارش مجله خزرکوه، با نزدیک شدن به سرانجام تعطیلی دو هفته ای کسب و کار ها در اواخر هفته گذشته بازار خودرو استارت افزایش قیمت را زد.

قیمت انواع خودرو در بازار امروز 15 آذر 99؛ پژو 206 تیپ دو باز هم 25 میلیون تومان گران شد

به گزارش خبرآنلاین، فعالان بازار می گویند افزایش قیمت ها پس از صدور مصوبه اخیر مجلس آغاز شد و بازگشت تقاضا به این بازار رخ داد و دلالان نیز در این افزایش قیمت ها بی تاثیر نبودند.

طی چند هفته اخیر بازار خودرو کاهش قیمت چشمگیری را تجربه کرد و با تعطیلی دو هفته ای تهران کاهش قیمت ها همراه با کاهش چشمگیر تقاضا در این بازار و بسته شدن نمایشگاه ها شدت گرفت تا جایی که پژو 206 تیپ 2 تا 172 میلیون تومان پایین آمد و پراید 131 نیز در این اواخر به قیمت 93 میلیون تومان رسیده بود.

با اعلام آخرین مصوبه سیاسی مجلس در اواخر هفته گذشته مبنی بر خروج ایران از برجام جهت بازار خودرو تغییر کرد و همزمان با افزایش قیمت ها در بازار های موازی طلا، ارز و سکه افزایش قیمت ها در بازار خودرو نیز استارت خورد تا جایی که در چهارشنبه گذشته پژو 206 تیپ 2 به قیمت 174 میلیون تومان رسید.

با بازگشایی بازار ها و نمایشگاه ها و برداشته شدن محدودیت های دو هفته ای قرنطینه حجمی از تقاضا در حالی به این بازار بازگشت که افزایش قیمت های چهارشنبه گذشته متقاضیان را نگران کرده و آن ها را نسبت به خرید هرچه سریع تر خودرو مشتاق تر کرده است و حجم تقاضا را بیش از قبل افزایش داده است و در نتیجه رشد این چنینی تقاضا در آغاز هفته جاری بازار خودرو شاهد افزایش 25 میلیون تومانی قیمت 206 تیپ 2 نسبت به هفته گذشته است. قیمت این خودرو 199 میلیون تومان اعلام شده است.

طی هفته های گذشته که نمایشگاه های خودرو بسته بودند سایت های اعلام قیمت خودرو از اعلام قیمت های بالاتر ابایی نداشتند و به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو به نظر می رسد یک عده دلال در سایت ها و صفحات مجازی آگهی خودرو می دهند.

با وجود بازگشایی نمایشگاه ها و اعلام قیمت ها توسط آن ها سایت و صفحات مجازی آگهی خودرو کماکان به اعلام قیمت های بالاتر از نرخ مصوب برای جلوگیری از شکست قیمت ها در بازار خودرو و سرعت بخشیدن به فرایند افزایش قیمت ها در این بازار ادامه می دهند به طوری که قیمت پژو 206 تیپ 5 در حالی در بیشتر صفحات و سایت ها در محدوده 235 تا 250 میلیون تومان اعلام شده است که قیمت واقعی این خودرو امروز 225 میلیون تومان است.

افزایش قیمت های اخیر بازار خودرو قیمت پژو پارس سال را تا 218 میلیون تومان بالا برده است و تیبا 2 نیز از 117 میلیون تومان در ابتدای هفته گذشته امروز پس از گذشت یک هفته به قیمت 133 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است و تیبا صندوقدار نیز امروز به قیمت 118 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است و این افزایش قیمت ها در حالی در این بازار اتفاق می افتاد که فروشندگان از فروش خودرو های خود دست کشیده اند و چشم انتظار افزایش بیشتر قیمت ها در این بازار هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 905

به "قیمت انواع خودرو در بازار امروز 15 آذر 99؛ پژو 206 تیپ دو باز هم 25 میلیون تومان گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت انواع خودرو در بازار امروز 15 آذر 99؛ پژو 206 تیپ دو باز هم 25 میلیون تومان گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید