گفت وگوی تلفنی نخست وزیر یونان و دونالد ترامپ

به گزارش مجله خزرکوه، نخست وزیر یونان طی گفت وگویی تلفنی با دونالد ترامپ ار رفتار ترکیه در دریای مدیترانه انتقاد و آن را عامل بی ثباتی دانست.

گفت وگوی تلفنی نخست وزیر یونان و دونالد ترامپ

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست وزیری یونان، از تماس تلفنی کیوریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر این کشور با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات اخیر در ناحیه شرق دریای مدیترانه خبر داد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری یونان در خصوص این تماس تلفنی آمده است: نخست وزیر یونان از دونالد ترامپ به خاطر علاقه و رایزنی خود درباره موضوعات اخیر در شرق دریای مدیترانه تقدیر کرد.

نخست وزیر یونان طی این تماس تلفنی از اقدامات بی ثبات کننده ترکیه انتقاد کرده و تاکید کرد تحرکات آنکارا صلح و ثبات در منطقه وسیعی را به خطر می اندازد. وی گفت: اقدامات اخیر ترکیه، انسجام ناتو را آزمایش می کند.

میتسوتاکیس خطاب به ترامپ گفت: یونان آماده است تا به طور معناداری در کاهش تنش در منطقه شرق دریای مدیترانه کمک کند، تنها به شرطی که ترکیه تمام اقدامات تحریک آمیز را فورا متوقف کند.

رئیس جمهور ترکیه، اخیرا اعلام کرد اجازه قلدری به هیچ کشور را در محدوده شرق دریای مدترانه نمی دهد و به عملیات اکتشاف خود در این منطقه ادامه خواهد داد. وی تاکید کرد آنکارا هیچ ترسی از تحریم های اتحادیه اروپا ندارد و اقدامات قانونی خود در خصوص عملیات اکتشاف را انجام خواهد داد. یونان مدعی است عملیات اکتشاف ترکیه در محدوده اقتصادی این کشور است، آتن حتی از اتحادیه اروپا خواسته تا تحریم هایی را علیه ترکیه در نظر بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 729

به "گفت وگوی تلفنی نخست وزیر یونان و دونالد ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی نخست وزیر یونان و دونالد ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید